خبرهای داغ:
رئیس فرهنگسرای فردوس خبر داد

اجرای سوگواره «روزگار شقایق‌ها» در ایام فاطمیه

احسان کاظم رئیس فرهنگ سرای فردوس از اجرای سوگواره نمایشی و مفهومی «روزگار شقایق ها» همزمان با ایام فاطمیه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۲۴۱۴
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 5 با اعلام این مطلب گفت: نمایشگاه هنر مفهومی روزگار شقایق ها یک برنامه ی ترکیبی است که در آن نور، صوت، نماد و نمایش ترکیب شده و مخاطب به صورت تعاملی در دکور ساخته شده ی این برنامه در کنار بازدید به کنش وا داشته می شود.

وی با اشاره به بیش از 2 ماه مراحل پیش تولید این سوگواره مفهومی افزود: در سانس های 5 نفره این برنامه، شرکت کنندگان ضمن مرور تاریخ اسلام با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، ارتباط این ضایعه با عاشورای حسینی و هم چنین نمادها و نمایه هایی از حدیث شریف کساء آشنا خواهند شد.

احسان کاظم درباره ی ساختار مفهومی و خط سیر این نمایش تعاملی اظهار داشت: اجرای این برنامه ساختار منحصر به فرد و کمتر اجرا شده ای دارد اما روش روایت دعای ندبه و حدیث کساء که در آن به وجود طاهره ی حضرت زهرا (س) به عنوان محور اهل بیت نگاه شده و همچنین نگره ی عروه الوثقی بودن اهل بیت(ع) مهمترین راهنمایان کار محسوب می شوند.

وی ادامه داد: اعضای تیم اجرا کننده از روز شهادت حضرت زهرا(س) یعنی 13 اسفند به مدت ده روز با اجرای حدود 450 سانس تعاملی سعی در انتقال معارف فاطمی خواهند داشت.

رئیس فرهنگ سرای فردوس با بیان این که نمایشگاه روزگار شقایق ها  در روزهای برگزاری شاهد اجرای برنامه های جانبی مانند احیای سنت سمنو پزی، اتاق مطالعه، اتاق بازی کودکان، ایستگاه بلوتوث و سینما کلیپ خواهد بود، افزود: در شب های اجرای این برنامه، سالن فردوس نیز به اجرای نمایش های مذهبی ایام سوگ بانوی اسلام در خدمت هیات ها و عزاداران حضرت زهرا (س) خواهد بود.

وی با دعوت از علاقمندان برای استفاده از این برنامه اظهار داشت: استفاده از این نمایشگاه ویژه افراد بالاتر از 15 سال است و افراد متقاضی باید پیشاپیش برای شرکت در برنامه با شماره تلفن 44081026 تماس گرفته و از زمان های موجود مطلع شوند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار