دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از خلق ۱۰ تابلوی نگارگری با موضوع تاریخ زندگانی امام رضا(ع) خبر داد و گفت: این تابلوها به همراه کتاب آن در دهه کرامت رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۲۳۵۷
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج،سیدجواد جعفری دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) ضمن اعلام این خبر گفت: به منظور تصویرکردن موضوعات تاریخی، سیاسی و فرهنگی مرتبط با دوران زندگانی حضرت رضا(ع) به خصوص احادیث و روایات ایشان، 10 موضوع برجسته تاریخ زندگانی آن حضرت رضوی به صورت سفارشی خلق شده است که این آثار در دهه کرامت رونمایی شود.

وی ادامه داد: این تابلوها موضوعاتی نظیر زندگانی امام، شهادت امام، سفر به سوی خراسان، ولایت‌عهدی، اخلاق و منش امام، زیارت زائرین، حرم ملکوتی امام، شفاعت، حضرت معصومه (س) و حدیث سلسله الذهب را شامل می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) درباره اهمیت این موضوع اظهار داشت: استفاده از قالب‌های هنری یک میانبر است و کمک می‌کند در گسترش و ماندگاری مفاهیم رضوی زودتر به سرمنزل مقصود برسیم.

وی ادامه داد: در این آثار صرفاً به زبان تصویر بسنده نشده، بلکه زیر تابلوها نیز یک جمله زیبا متناسب با حال‌وهوای تابلو به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی درج می‌شود تا مخاطبان غیرفارسی زبان با مفهوم آن‌ها بیشتر ارتباط برقرار کنند.

دبیر جشنواره امام رضا(ع) درباره هنرمند خالق این آثار گفت: آقای «مهدی فرخی» از هنرمندان جوان و خوش‌استعداد در نگارگری است. ایشان پیش از این نیز چند مرتبه در جشنواره تجسمی امام رضا(ع) برگزیده شده بود، به همین دلیل برای خلق این 10 تابلو انتخاب شد.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: این 10 تابلو متعلق به گنجینه فرهنگ رضوی بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) است که در نمایشگاه‌های داخل و خارج از کشور به نمایش در می‌آید. همچنین کتاب تصویری این آثار نیز چاپ می‌شود تا افراد بیشتری بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

در ادامه دو نمونه از این 10 تابلو مشاهده می‌شود. در این آثار، حضور امام رضا(ع) با هاله‌های نورانی در فضایی سرشار از معنویت، تصویر شده است:

ارسال نظرات