حضور رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي؛
به همت رايزني فرهنگي كشورمان، «روزهاي فرهنگی ایران» با حضور دكتر ابوذر ابراهيمي‌تركمان، رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي 14 تا 18 اسفندماه در ترکمنستان برگزار مي‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۲۳۵۰
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، دكتر ابوذر ابراهيمي‌تركمان، «رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي» بنا به دعوت آناگلدي قاراجااوف، «وزير فرهنگ تركمنستان» عازم اين كشور و به عنوان رئيس هيئت شركت‌كنندگان در افتتاحيه «روزهاي فرهنگی ایران» شركت و اين رويداد فرهنگي را به اتفاق مقامات دولتي تركمنستان افتتاح خواهد كرد.

از جمله برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری «روزهاي فرهنگی ایران» مي توان به اجرای کنسرت موسیقی اصیل ایرانی (سنتی و عاشیقلار)، اجرای کنسرت موسیقی مشترک با گروه‌های موسیقی ترکمنستان، نمایش انواع صنایع دستی از قبیل آثار معرق کاری، میناکاری، خاتم‌کاری، سفالگری و نمایش آثار خوشنویسی، نقاشی، نگارگری از هنرمندان کشورمان و برگزاری جشنواره غذاهای ایرانی و ترکمنی اشاره كرد.

همچنين، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان، چهار فیلم سینمایی ایرانی در سینماهای ترکمنستان به نمايش گذاشته مي‌شود.

«روزهاي فرهنگي ايران» در ترکمنستان با همكاري سازمان میراث فرهنگی کشور، اداره‌کل میراث فرهنگی استان خراسان شمالی و همچنين، اداره‌كل همكاري‌هاي فرهنگي و هنري سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در عشق‌آباد برگزار می‌شود.

با توجه به اعلام وزارت فرهنگ تركمنستان، رئيس جمهور اين كشور به مناسبت روزهاي فرهنگي ايران پيام تبريك خواهد فرستاد.

گفتني است قربان‌قلي‌بردي‌ محمداوف، رييس جمهور تركمنستان در جلسه كابينه وزيران كه 24 بهمن‌ماه برگزار شده بود از برگزاري روزهاي فرهنگي ايران استقبال و نسبت به هر چه بهتر برگزار شدن اين رويداد فرهنگي تأكيد كرد.

ارسال نظرات