سخنگوی قوه قضاییه در خصوص نقض مکرر حکم صادر شده دستگاه قضا توسط جعفر پناهی مبنی بر ممنوعیت از فیلمسازی گفت: یک فرد مجرم ممکن است مجدداً تکرار جرم کند و اگر دستگیر شود قطعاً مجازات سنگینی را خواهد داشت.
کد خبر: ۸۵۰۲۲۸۴
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام محسنی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری دیروز خود با اهالی رسانه در خصوص اینکه چرا جعفر پناهی تعهدات خود را رعایت نمی‌کند و علی‌رغم اینکه برایش حکم صادر شده باز فیلم می‌سازد در پاسخ گفت: متأسفانه برخی افراد هستند که به تعهدات خود عمل نمی‌کنند حتی اگر به آنها ارفاق شود.

وی گفت: اینکه چرا به وی جایزه می‌دهند بدیهی است برخی دستگاه‌ها در خارج از کشور افرادی را که احساس کنند علیه ایران مطلب یا فیلمی تهیه کنند به او جایزه می‌دهند اما این جایزه برای ارزش کار وی نیست بلکه از روی دشمنی و عداوات با جمهوری اسلامی است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: یک فرد مجرم ممکن است مجدداً تکرار جرم کند و اگر دستگیر شود قطعاً مجازات سنگینی را خواهد داشت.

براساس این گزارش، شعبه 26 دادگاه انقلاب در تاریخ 27 آذرماه 1389 جعفر پناهی را به جرم اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام به شش سال حبس تعزیری و 20 سال محرومیت از ساختن فیلم، نوشتن هر نوع فیلمنامه و مسافرت به خارج از کشور محکوم کرد  اما در همین مدت پناهی سه فیلم سینمایی ساخته است که آخرین آن فیلم سیاسی و سیاه‌نما «تاکسی» در جشنواره فیلم برلین به نمایش در آمد و این جشنواره در حرکتی کاملا سیاسی خرس طلایی بهترین فیلم را به پناهی اهدا کرد.

ارسال نظرات