علی اشرف خانلری
خبرگزاری بسیج:۴۰ نفر از دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی ملارد در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند.
کد خبر: ۸۵۰۲۲۲۹
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ محسن افشار نسب مسئول بسیج دانشجویی گفت : این کاروان شامل ۴۰ دانشجوی پسر بوده که قراراست از مناطق عملیاتی جنوب بازدید نمایند. وی افزود : روز ۱۲ اسفند ماه نیز کاروان راهیان نور خواهران اعزام خواهند شد..

وی افزود: امروز به برکت خون شهیدان، فرهنگ مقاومت جایگاه خوبی پیدا کرده و تاثیر فروانی بر روی نسل جوان که جبهه و جنگ را ندیده اند گذاشته است.

سفرکاروان‌های راهیان نور هدیه شهدا

یکی از هدیه های بزرگ الهی بعد از جنگ، سفرکاروان‌های راهیان نور بود که آن را شهدا به جوانان امروز ما هدیه کردند.

امروز در قالب کاروان‌های راهیان نور، مردم با سفر به مناطق جنگی و حضور بر روی خاک مقدس آن، به صورت حسی با دوران دفاع مقدس آشنا می شوند و این موجب اثرگذاری فراوان روی افراد می‌شود به گونه ای که برخی افراد که برای اولین بار به مناطق عملیاتی می روند، برای سال های بعد مشتاق‌تر می شوند.

راهیان نور مقدمه بازگشت به خویشتن خویش

سفرهای راهیان نور، مقدمه بازگشت افراد به خویشتن خویش است و موجب می شود تا نسل جوان با فرهنگ مقاومت آشنا شده و هر چه بیشتر و بهتر در مسیر کمال معنوی گام بردارد و با تهاجم فرهنگی مبارزه کند.

اعتماد سازی نسل جوان

نسل جوان امروز با دیدن رشادت‌های نسل جوان دیروز برایش هویت ایجاد شده و به تاریخ همراه با موفقیت خویش می نازد و در مقابل جریان های نا امید کننده مقاوم می شود.

در دوران دفاع مقدس افرادی بودند که تمامی هستی خود، یعنی جان خویش را فدا   کردند و در صحنه غیرت ملی و دینی خوش درخشیدند و قهرمانان تاریخی ایران شدند که سفرهای راهیان نور موجب شده است تا از این لحاظ از قهرمانان این دوران تجلیل و تقدیر شود.

 

راهیان نور راه مقابله با تهاجم فرهنگی

 

سفرهای راهیان نور موجب می شود تا بخشی از اهدافی که ما در مقابله با تهاجم فرهنگی داریم تامین شود و با یادآوری دوران دفاع مقدس، جوانان جایگاه خویش را بهتر بدانند و قوی تر عمل کنند.

دوران دفاع مقدس تکه‌ای از تاریخ اسلامی شیعی مردم ایران است که به فرهنگ غنی گذشته تکیه دارد و بازدید و بازگفت از این رویداد می تواند غیرت دینی جوانان را تقویت کند.

تهاجم فرهنگی زمانی روی می دهد که مردم از درون تهی باشند اما مردم ایران اسلامی به فرهنگ غنی متکی هستند و ارزش هایی همچون عاشورا، مقاومت، جان نثاری، شهادت و ایثار دارند.

تهاجم فرهنگی در جایی است که خلاء معنوی در انسان باشد و این سفر موجب می شود عرفان، معنویت و عبودیت رزمنده خود به خود در نسل جوان تاثیر گذارد و بنیه معنوی افراد تقویت شود

راهیان نور و  ایجاد حس مسئولیت

امروز بازدید کنندگان از مناطق جنگی، احساس مسئولیت پیدا کرده و با حس تعلق خاطر به افرادی که فداکاری بی نظیری داشته اند، نقش خود را در جامعه بهتر می فهمند.

بازدید کنندگان مناطق جنگی با شنیدن سرگذشت افرادی که به خاطر اهداف مقدس جان خویش را برای دین، کشور و وحدت ملی فدا کردند با این سوال مواجه می شوند که چگونه ممکن است با رفتار و گفتار خود، سرباز دشمن شوند.

ارسال نظرات