نمایشگاه نقاشی قهوه خانه ای در فرهنگ سرای معرفت

نگار خانه فرهنگ سرای معرفت در ادامه فعالیت های هنری خود، کارگاه آموزشی نقاشی قهوه خانه ای را با عنوان "نقش عشق " برگزار می کند.
کد خبر: ۸۵۰۲۱۴۷
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  روابط عمومی فرهنگ سرای معرفت،نقاشی قهوه خانه  ای نوعی نقاشی روایی رنگ روغنی با مضمونهای رزمی مذهبی و بزمی است که در دوران جنبش مشروطیت بر اساس سنتهای هنر مردمی و دینی و با اثرپذیری از نقاشی طبیعت گرایانه مرسوم آن زمان، به دست هنرمندانی مکتب ندیده پدیدار شد. خاستگاه و زمینه ساز این هنر نقاشی، سنت کهن قصه خوانی و مرثیه سرائی و تعزیه خوانی در ایران بوده است و پیشینه اش به قرنها پبش از پدید آمدن قهوه خانه می رسد.
بنا بر این گزارش  ، این برنامه با هدف خلق آثار  هنری مذهبی با مضمون حضرت زهرا "س" و همچنین زنده نگاه داشتن یاد هنرمندان این هنر سنتی  ایرانی- مذهبی با حضور اساتیدی چون: جواد عقیلی و محمد رضا محمد حسینی روز چهار شنبه 13 اسفند ماه از ساعت 10الی 15 در قالب کارگاه آموزشی برگزار می شود.
گفتنی است همزمان کارگاه آموزشی ترکیب بندی و مبانی سواد بصری در نقاشی قهوه خانه ای و نگاه عکاسانه به آن با حضور استاد کاوه فرزانه ساعت 15 برگزار خواهد شد.
علاقه مندان به شرکت در این برنامه می توانند به نشانی: میدان شهر زیبا ، بعد از زیر گذر همت ، بلوار شهران جنوبی فرهنگ سرای معرفت مراجعه و یا با شماره تلفن :44301444 تماس حاصل کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار