مدیر شبکه مستند گفت: با توجه به تلاش‌های ما در شبکه برون‌مرزی مستندهای اجتماعی اولویت ما است. سال آینده علاوه بر تولید مستندهای اجتماعی موضوع گردشگری و آداب و رسوم اقوام مختلف را در این شبکه دنبال خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۵۰۲۱۴۳
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج،امیر تاجیک، مدیر شبکه مستند در نشست خبری صبح امروز خود که در سالن جلسات معاونت سیما برگزار شد، درباره برنامه‌های انجام شده در دو ماهه گذشته و پس از انتصاب خود در این شبکه گفت: شبکه مستند کشورهای مختلف دارای تعاریف متفاوتی هستند. در برخی کشورها تعریف آنها صرفا حیات وحش، گردشگری و ... است. اما با توجه به تلاش‌های ما در شبکه برون‌مرزی مستندهای اجتماعی اولویت ما است.

وی افزود: برای سال آینده علاوه بر تولید مستندهای اجتماعی موضوع گردشگری و آداب و رسوم اقوام مختلف را در این شبکه دنبال خواهیم کرد.

تاجیک افزود: ویژه‌برنامه‌ نوروز شبکه  مستند از 27 اسفند تا 15 فروردین پخش می‌شود. در این ایام تمام برنامه‌ها هویت مستند خود را حفظ می‌کند. 

وی یادآور شد: برنامه‌های نوروز با پخش مستندهای متفاوت و محوریت فیلم‌های‌کوتاه به معنویت، نقاره‌زنی در حرم امام رضا(ع) در هنگام سال تحویل، نوروز ایرانی و .. می‌پردازد.

مدیر شبکه مستند گفت: مستند «کوثر» با موضوع بانوان ایرانی در ایام فاطمیه تولید و پخش می‌شود. 

تاجیک تصریح کرد: برنامه نوروز «یک هفت‌سین یک هنر» به معرفی زندگی مستندسازان و بزرگان این عرصه پرداخته است که قرار است در 8 قسمت به پخش برسد. در 7 قسمت اول این مستند به معرفی این بزرگان پرداختیم و در قسمت پایانی همه این بزرگان را در برج میلاد دور هم جمع می‌کنیم و قسمت آخر را با حضور تمامی آنها به پخش می‌رسانیم.

وی گفت: مستند اهل فتوت با موضوع جوانمردی در 6 قسمت 50 دقیقه‌ای در ایام نوروز پخش می‌شود.

وی یادآور شد: در موضوع گردشگری در نوروز نیز سعی کرده‌ایم تا به معرفی اماکن معرفی نشده مانند کویر شهداد بپردازیم. این اماکن را در 25 قسمت 7 دقیقه‌ای به مخاطبان معرفی می‌کنیم.

مدیر شبکه مستند افزود: گنجینه‌ای از خاطرات آرشیوی صدا و سیما با محوریت آداب و رسوم شهرهای مختلف برای اولین بار جمع‌آوری شده و قرار است که در 25 قسمت 7 دقیقه‌ای به پخش برسد. 

تاجیک اضافه کرد: مستندهای خیمه‌شب‌بازی با موضوع عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی، مستند نوروز فرهان با موضوع آداب و رسوم و سنن مختلف، مستند پلک در قالب فیلم‌های کوتاه با محوریت دید و بازدید و هفت‌سین، مستند زنان فرماندار با معرفی زنانی که در شهر سیستان و بلوچستان به سمت فرمانداری رسیده‌اند در ایام نوروز از ساعت 13 تا 24 پخش می‌شود.

وی گفت: مستند «گزارش شنبه» با موضوع شهادت شهید اندرزگو؛ «بانوی ایرانی» با موضوع معرفی 4 بانوی معروف کشور، «سلطان قلب‌ها» با محوریت امام‌رضا(ع) از دیگر مستندهای در دست تولید این شبکه است.  

تاجیک گفت: ما باید در حد امکان تلاش کنیم که آثار صرفا برای جشنواره و پخش نباشد. در جلسه‌ای با طباطبایی‌نژاد، مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سعی کرده‌ایم که یک گام عملی در این زمینه برداریم .

ارسال نظرات