سردار طهماسبی گفت: اقتصاد بخشی است که خواسته های انقلاب اسلامی و حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری را محقق نساخته است.
کد خبر: ۸۵۰۲۰۸۸
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷


سردار مهران طهماسبی معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری بسیج گفت: امام خمینی (ره) در ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی ایران استقلال، آزادی و کوتاه شدن دست بیگانگان از این سزمین را به عنوان یک آرمان برای مردم  بیان کردند و مردم هم شعارشان همین شد و انقلاب را به پیروزی رساندند.

وی در ادامه افزود: آرمان دیگر انقلاب اتکا به ملت ایران و پیشرفت در زمینه های صنعت و پزشکی و کشاورزی و سایر حوزه های اساسی است که خوشبختانه در حال حاضر به استقلال نسبی در این عرصه ها رسیده ایم.

طهماسبی با اشاره به اینکه استقلال دغدغه اساسی هر کشور و ملتی است اظهار داشت: در این سی و شش سال طی شده از پیروزی انقلاب اسلامی به بخش عمده ای از این آرمان ها که مهم ترین آن ها استقلال است توانسته ایم دست پیدا کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: امروز بیشتر نیازهای کشاورزی در داخل کشور تولید می شود و در تجارت، هم در بخش صادرات و هم در بخش واردات فعال هستیم؛ صنعت کشورمان عقب ماندگی هایی دارد که اغلب آن ها مربوط به تحریم هایی است که استکبار جهانی در طی این سی و شش سال بر ما روا داشته و در سالهای اخیر شدیدتر نیز شده است.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: در بحث پزشکی به استقلال کامل رسیده ایم البته در تولید داروها ممکن است هنوز نیازهایی وجود داشته باشد که بسیار اندک است ولیکن در شرایط کنونی عمده داروها را خودمان تولید می کنیم.

وی با اشاره به قول ها و وعده وعیدهای ساخت فناوری هسته ای از سوی کشورهای غربی قبل از انقلاب ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشورهای غربی به قول خود عمل نکرده و ما را تحریم کردند اما ما توانستیم با وجود حذف کامل کمکها در این زمینه ها به خودکفایی برسیم.

 این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: در خصوص دانشهای بنیادی مانند نانو، شبیه سازی و... نیز اقدامات مهم و اساسی انجام داده ایم که دنیا را حیرت زده کرده است؛ نیرو گاه سازی، سد سازی و بسیاری از مسائل دیگر که از انجام آن عاجز بودیم امروزه در ساختش جزو کشورهای اول و پیشتاز دنیا هستیم.

وی در پایان اقتصاد را بخشی دانست که خواسته های انقلاب اسلامی و حضرت امام و مقام معظم رهبری را محقق نساخته و گفت: بنا به دلایل زیاد نتوانسته ایم این بخش را به حدکمال برسانیم که امیدواریم با خواست خدا و شعار اقتصاد مقاومتی بتوانیم این عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

  

ارسال نظرات