حجت الاسلام ابراهیم زاده :

ارتباط چهره به چهره برای رفع ابهام ذهنی در مورد حجاب

کد خبر: ۸۵۰۲۰۵۸
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰

حجت الاسلام امیر ابراهیم زاده مدیر امور فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری بسیج با بیان اینکه علل متفاوتی برای بدحجابی در جامعه وجود دارد گفت: متاسفانه برخی آحاد جامعه فریضه واجبی که در آیات و روایات به آن اشاره شده را فراموش کرده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه شرایط امر به معروف و نهی از منکر در ذهن افراد نهادینه نشده و آمر به معروف و ناهی از منکر نمی داند باید از کجا شروع کرده و چگونه امر به معروف و نهی از منکر کند.

این مقام مسئول در ادامه به حضور زنان محجبه در راهپیمایی 22 بهمن و سایر مواقع حساس اشاره کرد و گفت: البته اینکه کلیت جامعه را بد حجاب بخوانیم درست نیست و زنان و مردان با حجاب مناسب تعدادشان قابل توجه و چشمگیر است.    

وی در ادامه افزود: متاسفانه امروزه با بحث مدگرایی و ظهور و بروز ماهواره ها و تاثیرات آن بر جامعه روبه رو هستیم. اکثر کسانی که از ماهواره استفاده می کنند فرزندانشان مظاهر غربی و بد حجابی را از خانواده و محیط خانواده متاثر می شوند. ماهواره ها نیز  تبلیغاتی علیه حجاب منتشر می کنند و شبکه های اجتماعی نیز با انتشار برخی از فیلم ها و عکس ها به تبلیغ بد حجابی پرداخته و جوانان ما را تحت تاثیر قرار می دهند.

ابراهیم زاده در ادامه عنوان کرد: از آنجا  که حجاب جزو ضروریات دین است و قبول نداشتن ضروریات دین به معنای کفر است  اینکه بگوییم این افراد حجاب را قبول ندارند پذیرفتنی نیست؛

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بسیج در مورد اقداماتی که باید برای فرهنگ سازی حجاب و عفاف در جامعه شکل گیرد پاسخ داد: آگاهی بخشی توسط صداوسیما و تشکیل میزگردهای تخصصی و برگزاری نشست های پرسش و پاسخ برای جوابگویی به جوانان و رفع ابهامات ذهنی آنها، ایجادکانون عفاف و حجاب، برگزاری همایشهای عفاف و حجاب و ارتباط چهره به چهره با جوانان برای پاسخگویی به سوالات انها در رابطه با حجاب، انتقال آموزه های قرآنی و فلسفه حجاب ازمواردی است که باید بیشتر به انها پرداخته شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار