خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۵۰۲۰۵۷
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی؛حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)در اهمیت ایفای نقش صحیح و در جهت رسالت خبری رسانه ها و مطبوعات می فرمایند:« من مطبوعات را يك پديده‏ي ضروري و لازم و اجتناب‏ ناپذير براي جامعه‏ ي خودمان و هر جامعه ‏اي مي‏د انم. بنده براي مطبوعات سه وظيفه قائلم: ۱- نقد و نظارت. ۲- اطلاع رساني صادقانه و شفاف. ۳- طرح و تبادل آراء و افكار در جامعه »
«افكار عمومي بايد با مطبوعات هدايت شوند.اگر كسي غير مسؤولانه و خداي ناكرده مغرضانه بخواهد اين هدايت را در دست گيرد، به طور يقين خطا خواهد كرد. هيچ‏كس به راننده ي مست و خواب آلوده اجازه ي رانندگي نمي ‏دهد. اگر اجازه ي رانندگي هم بدهند، شما سوار ماشين او نمي‏ شويد. »


مطبوعات و رسانه های خبری همیشه یکی از مهم ترین و موثرین بازیگران نقش آفرینان در جریان های سیاسی و غیر سیاسی کشور ها بوده و هستند به همین دلیل تمامی جریانات سعی می کنند از آن بهره ای برده و هرکدام در جهت منافع خود رسانه ها را به خدمت بگیرند .

عده ای به دنبال احقاق حق مستضعفین و دفاع از آنان و آگاه کردن جامعه به وسیله رسانه ها هستند و برخی هم طرفدار مرفهین بی درد.

آنچه مسلم است یکی از اصلی ترین رسالت های خبرنگار و شاید بتوان گفت با اهمیت ترین آن ؛بی طرفی و عدم اعمال اغراض شخصی و جناحی در انتقال و اطلاع رسانی اخبار و وقایع به جامعه است.

 رسانه های خبری دانشگاه آزاد اسلامی برخلاف رسالت ذاتی خود و همچنین ادعا های مکرر مسئولین این دانشگاه مبنی بر لزوم عدم گرایش سیاسی در برنامه و سیاست های این دانشگاه همیشه در قامت نیروی فشار نقش آفرینی کرده اند.

حق گو و میانه رو القابی هستند که بعید است حتی خود مسئولین دانشگاه آزاد هم جرأت کنند خود را لایق آن بدانند. امکانات این دانشگاه همیشه بازیچه ای برای اهداف سیاسی بوده و بعید است به این زودی ها انتظار پایان چنین رفتاری محقق شود، اما آنچه موجب تعجب است این است که رسانه های این دانشگاه در دفاع از جریان سیاسی مطبوع خویش نه تنها از ابزار تعقل و استدلال بهره نبرده اند، بلکه با سانسور و تحریف انتقادات سعی در غبار آلود کردن فضا دارند.

آخرین نمونه دوستی "خاله خرسه وار" این رسانه ها با دولت به پایگاه خبری می رسد که نام فرهیخته را نیز برخود نهاده است.این رسانه در اقدامی غیر حرفه ای و غیر اخلاقی سخنان دکتر روح افزا مسئول معاونت خواهران سازمان بسیج دانشجویی را سانسور کرده و با بکار بردن القاب و توهین هایی که به هیچ وجه خروج آن از دهان و قلم یک انسان خردمند توقع نمی رود به خیال خود از دولت دفاع کرده و پاسخ گوی انتقادات شده است.

پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی برای اطلاع بیشتر مخاطبین از برخورد های غیر حرفه ای و خلاف عقل و اخلاق این رسانه گزارشی مختصر و اجمالی از آنچه روی داده است را شرح می دهد:

سرکار خانم روح افزا مسئول خواهران سازمان بسیج دانشجویی در نشست مطبوعاتی خود که روز گذشته با دعوت از خبرنگاران در محل سازمان بسیج دانشجویی برگزار گردید حاضر شد.

در این نشست دکتر روح افزا با ارائه مطالبی تماماً مستند نسبت به سیاست های اتخاذی دولت انتقاداتی ارائه و همچنین پیشنهاداتی را نیز برای رفع این مشکلات مطرح کرد.

در این میان خبرنگار سایت فرهیختگان که خود را در قامت وکیل مدافع معاونت امور زنان دولت فرض کرده بود،چندین و چند مرتبه برخلاف تمام اصول نشست های خبری صحبت های سرکار خانم روح افزا را قطع کرده و به جدل می پردزد!

واضح و مبرهن است که رسالت خبرنگاران در این گونه نشست ها، اطلاع رسانی صحیح مطالب مطرح شده و طرح سوال و انتقال پاسخ است. اما بهانه گیری های مکرر خبرنگار سایت فرهیختگان در میان تعجب جمع حاضر در نشست خبری آن را به جلسه مناظره بدل کرد.

آنچه موجب تاسف است نه چنین رفتار های غیرحرفه ای بلکه سانسور و وارونه نشان دادن محتوای این نشست است. این رسانه که ادعا دارد رسالتش پیام رسانی به صورت صحیح و بدون غرض ورزیست از حدود یک ساعت و نیم نشست خبری تنها چند دقیقه و بخش کوچکی از مطالب ارائه شده را آن هم به صورت سانسور شده ارائه کرد.

در پاسخ به این سوال که چرا این رسانه شجاعت اطلاع رسانی صحیح و کامل این نشست خبری را نیافته است باید گفت: همان گونه که اشاره شد با حضور این خبرنگار در جلسه، این نشست بیشتر شبیه به مناظره شد تا نشست خبری. اما پاسخ های مستدل دکتر روح افزا به خرده گیری ها و بهانه گیری های این رسانه باعث شد تا رسانه فوق الذکرهرگز شجاعت ارائه کامل مباحث درون نشست را نیابد.

جالب توجه این است که رسانه مذکور نتوانست خود را راضی کند که حتی یکی از پاسخ هایی را که به سوالات خبرنگار خودش در این نشست داده شده بود را منتشر کند؟!

جالبتر اینکه خرده گیری های این رسانه به مسئول معاونت خواهران بسیج دانشجویی به حدی سخیف بود که حتی دیگر رسانه های حاضر نیز ترجیح دادند به آن نپرداخته و این سؤال و جواب ها را منعکس نکنند.

اکنون باید منتظر ماند و شاهد بود این رسانه ها تا کی و کجا سعی دارند اهداف خود را با سانسور و تحریف گفته های دیگران و توهین به آنها پیگیری کنند؟، اما آنچه روشن است زمستان به زودی به پایان راه خود خواهد رسید و بازهم ذغال بیچاره با سیاهی روی خود تنها خواهد ماند.

لازم به ذکر است تصاویر و صوت این نشست خبری و رفتار غیر حرفه ای این رسانه  منتسب به دانشگاه آزاد نزد پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی موجود و محفوظ است و در صورت تکذیب مطالب فوق الذکر توسط پایگاه خبری فرهیختگان آنلاین برای اطلاع بیشتر عموم انتشار خواهد یافت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها