خبرهای داغ:
رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: لازم است بحث های فرهنگی را در کشور جدی بگیریم چرا که چالش های سیاسی و اجتماعی ما منشاء فرهنگی دارد.
کد خبر: ۸۵۰۱۸۹۹
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  آیت الله صادق آملی لاریجانی در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان قوه قضائیه با بیان اینکه سبک زندگی ما سبک زندگی قرآنی نیست، گفت: باید توجه کنیم که واقعا چه حقیقتی است و توصیفات قرآنی برای حق تعالی چیست. در سوره واقعه می گوید مس نمی کنند قرآن را الا مطهران یعنی هر میزان انسان مطهر باشد بیشتر بهره می برد. همچنین قرآن در جای دیگر می فرماید خداوند بهترین کلمات و سخنان را تنزیل فرموده است و قرآن به حق نزول کرده است.

وی افزود: امام علی(ع) هم می فرمایند قرآن اقیانوسی است که نمی توان به عمق آن دست یافت. البته قرار نیست قرآن به همه نفع برساند چرا که در قرآن آمده وقتی ظالمان به قرآن مراجعه می کنند خسارت بیشتری می بینند. همه ما به نحوی ظالم به نفس خود هستیم البته نا امیدتان نمی کنم چون ظلم هم درجه بندی دارد اما چگونه باید رفتار کنیم تا قرآن برای ما رحمت شود. باید نگاه را عوض کرد و نگاهمان را نگاه قرآنی کنیم. در مراودات و زندگی روزمره آنقدر غرق شدیم که به آن توجه نمی کنیم و زندگی مغشوشی داریم و باید با خود فکر کنیم که از صبح تا شب واقعا چقدر به فکر خدا هستیم.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه باید منیت ها را کنار گذاشت، گفت: رسول خدا(ص) فرمودند آنقدر قرآن را تکرار می کنم تا از قاءلش بشنوم. برادران و خواهران قرآن با کسی تعارف ندارد و زندگی ما قرآنی نیست. خداوند متعال خطاب به موسی می گوید دروغ می گوید کسی که می گوید مرا دوست دارد اما شب می خوابد. مگر اینطور نیست که هر محبی با دوستش خلوت کند. بدان که من بر دوستانم مطلع هستم و هنگام شب چشمان قلبشان را به سوی خودم بر می گردانم و با من طوری صحبت می کنند که انگار مرا می بینند.

رئیس قوه قضاییه گفت: تذکر در باب امور اخلاقی و دینی همه اش ذکر است و تاکید شده و باید برای تاثیر گذاری آن تلاش کنیم. بنده از معاون فرهنگی قوه قضاییه خواسته ام از اساتید استان ها و چهره ها استفاده کنید. هیچ کس مستغنی از تذکر نیست و حتی خودمان باید واعظ نفس خودمان باشیم. لذا از تمام آنچه که موجب تاثیر در روحیه کارکنان شود باید استقاده کرد. همین موجب برخورد مناسب با مراجعین و کار و زندگی می شود.

وی ادامه داد: همه ما می دانیم فرهنگ، انسان ساز است و تحصیل و تلاش و حضورمان فرهنگی است که القا شده و حقیقت انسان از آن فرهنگ ساخته می شود. در جامعه دینی ما فرهنگ دینی و قرآنی اصل بوده و لازم است بحث های فرهنگی را در کشور جدی بگیریم چرا که چالش های سیاسی و اجتماعی ما منشا فرهنگی دارد.

رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: رزق و غذای روح آدمی هم در این فرهنگ تاثیر گذار است و باید فیلتر و صافی هایی داشته باشیم و نباید هر سخن و نگاهی را داشته باشیم.

وی افزود: انقلاب فرهنگی را باید جدی گرفت و مقام معظم رهبری هم مکرر آن را گوشزد کردند چرا که کشوری فرهنگی هستیم. در قوه قضاییه هم این نیاز بیشتر احساس می شود چرا که افرادی که در مسند قدرت قرار دارند باید بیشتر مراقب باشند.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: از ابتدای ورودم به قوه قضاییه اصرار به تشکیل معاونت فرهنگی داشتم چرا که بحث های اخلاقی و قرآنی و فرهنگی برای کارکنان و قضات لازم بود و از معاونت فرهنگی می خواهم تلاش بیشتری داشته باشند و از مدیران و مسئولان دستگاه قضا هم می خواهم اهتمام بیشتری داشته باشند و نگویند این اقدامات مکرر و گفته شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها