خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۵۰۱۸۷۰
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴

مينو اصلاني در گفت‏گو با خبرنگار خبرگزاري بسيج با محوريت سفر شهيندخت مولاوردي معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اظهار كرد: اجلاس کمیسیون مقام زن هر ساله در ايام اسفندماه در مقر اصلي سازمان ملل در نيويورك برگزار مي‏شود.

وي با بيان اينكه اين اجلاسيه امسال با عنوان پكن +20 هشت مارس برابر با 17 اسفندماه برگزار مي‏شود، گفت: با توجه به حضور نمایندگان دولت‌های عضو کمیسیون مقام زن، ارکان ملل متحد و سازمان‌های غیردولتی از تمامی ‌نقاط جهان در این اجلاسيه مطالبه ما از نماينده ايران اين است كه جايگاه زن مسلمان با موضع اقتدار و افتخار بيان شود نه از موضع ضعف.

مسوول سازمان بسيج جامعه زنان با بيان اينكه كرامت زن ايراني مرهون جمهوري اسلامي ايران است، گفت: زن در اين نظام مقدس جايگاه و شأن و منزلتي ويژه يافته است و با حضور در تمامي عرصه‏ هاي از جمله فرهنگي،‌اقتصادي،‌اجتماعي و سياسي پيشرفت‏هاي چشمگيري داشته است.

اصلاني از ديگر مطالبات جامعه زنان ايراني را از معاون رئيس جمهوري به چالش كشاندن فرهنگ غرب عنوان كرد و گفت: البته با توجه به گزارش‏هاي رسیده در اين خصوص به نظر مي‏ آيد امسال نيز از نقطه ضعف در این مورد برخورد خواهد شد كه انتظار ما اين است كه به نحو مطلوبي از زن و جايگاه زن مسلمان دفاع شود.

وي به وحشي گري گروهك تروريستي داعش عليه نواميس مردم در سوريه و كشورهاي مختلف اشاره كرد و تأكيد كرد: بايد از آزادي و امنيت زنان در سازمان‏هاي حقوق بشري به دفاع برخاست؛ چرا كه حقوق زنان در لبنان،‌عراق، سوريه و ... پايمال شده است و اين مسائل در چنين اجلاسي بايد به گوش جهانيان برسد تا چاره ‏اي در اين خصوص انديشيده شود.

مسوول سازمان بسيج جامعه زنان در پايان به رويكرد سال گذشته نيز اشاره كرد وگفت: متأسفانه سال گذشته نيز عمدتاً‌ در خصوص تحريم ها و تأثير آن بر زنان و كودكان بحث و بررسي شد كه مي شود گفت اين موضع صرفاً‌ انفعالي است و اميدواريم امسال برخلاف سال گذشته موضع، موضعي فعالانه باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها