اعتبارات غیرقانونی برای انتخابات!

کد خبر: ۸۵۰۱۸۰۴
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
به گزارش سرویس سیاسی خیرگزاری بسیج، محمد حسن آصفری با انتقاد از فعالیت زودهنگام انتخاباتی دولت، گفت: متاسفانه شاهد هستیم دولت طی ماههای گذشته در زمینه انتخابات فعال شده و فعالیت های غیر قانونی انجام می دهد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت حق دخالت در تعیین سرنوشت مردم و حمایت از کاندیداهای خاص را ندارد.

وی از جلسات دولت و معاونان و مشاوران با برخی افراد خاص برای حضور در مجلس آینده خبر داد و گفت: برخی مسئولان دولتی که مسئول ساماندهی ستادهای انتخابات هستند، با نمایندگان ادوار هم جلساتی داشتند که نمایانگر دخالت دولت در روند انتخابات است و این اقدامات موجب می شود سلامت انتخابات زیر سئوال برود.

وی تاکید کرد: اگر دولت وقت و منابع لازم را در اختیار دارد آن را صرف حل مشکلات اشتغال و تورم کند و از فعالیت های زودهنگام انتخاباتی و خلاف قانون خودداری نماید.

عضو کمیسیون امنیت ملی، ادامه این روند را موجب بی اعتمادی مجلس به دولت خواند و گفت :مجلس جلوی اقدامات دولت برای دخالت در انتخابات خانه ملت و خبرگان را خواهد گرفت.

آصفری، تخصیص اعتبارات به مجموعه های فرهنگی و سایت های خاص را نمونه بارز دخالت دولت در روند انتخابات خواند  و گفت: دولت تلاش دارد تا با استفاده از این بودجه ها، جریان خاص مورد نظر خود را روی کار آورد که این اقدامات دور از انصاف و تدبیر است.

وی از دولت خواست اجازه دهد مردم آزادانه گزینه های خود را انتخاب کنند و اظهار داشت: مجلس در خصوص بودجه محیط زیست جلوی اقدام دولت را گرفت، زیرا اخبار کامل داشتیم که این پول قرار نبود برای محیط زیست استفاده شود و قرار بود به فاز انتخاباتی سوق داده شود و در همین راستا این بند از بودجه حذف شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی از تشکیل اتاق فکر در برخی از سازمان ها و وزارتخانه ها برای اثرگذاری در انتخابات مجلس و خبرگان خبر داد و گفت: دولت به جای فعالیت های سیاسی، تلاش کند تا مشکلات مردم را حل کرده و با این اقدامات رای ملت را به دست آورد.

وی در پایان تاکید کرد: در ادامه بررسی لایحه بودجه اجازه اختصاص بودجه های خاص به برخی از سایت ها و موسسات را نخواهیم داشت و اگر چنین بودجه هایی تصویب شود، با اعمال نظارت اجازه هزینه کرد آن در مقاصد انتخاباتی را نمی دهیم.

ارسال نظرات