طبق مصوبه مجلس؛

دولت و شهرداری‌ها بازپرداخت اوراق مشارکت قطار شهری را تضمین می‌کنند

براساس مصوبه مجلس تضمین بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت برای اجرای طرح‌های قطار شهری به نسبت ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد شهرداری‌ها با نرخ مالیاتی صفر است.
کد خبر: ۸۵۰۱۷۹۷
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه جلسه علنی صبح امروز پارلمان و در جریان بررسی لایحه بودجه سال 1394 کل کشور، جزییات این لایحه را مورد رسیدگی قرار دادند.

وکلای ملت پیش از این در بخش درآمدی بند "د" تبصره 6 به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها اجازه دادند به‌‌طور مشترک یا انفرادی با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با تأیید وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) تا سقف 70 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت و صکوک اسلامی با تضمین خود با بازپرداخت اصل و سود آن با رعایت قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت و آیین‌نامه اجرائی آن توسط شهرداری‌ها منتشر کنند.

امروز نیز در بخش هزینه‌ای این بند مقرر شد حداقل پنجاه درصد (50%) از سقف اوراق موضوع این بند به طرح‌های قطار شهری اختصاص می‌یابد.

بهارستان‌نشینان همچنین در بند "ه" این تبصره مصوب کردند تضمین بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت برای اجرای طرح‌های قطار شهری به نسبت پنجاه‌درصد(50%) دولت و پنجاه‌درصد(50%) شهرداری‌ها با نرخ مالیاتی صفر است و تضمین پنجاه درصد (50%) سهم دولت برعهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است.

ارسال نظرات