با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی؛

همایش علمی پژوهشی سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود

همایش علمی پژوهشی سبک زندگی اسلامی به همت دانشگاه مازندران و با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی اردیبهشت ۹۴ برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۱۷۵۶
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج،همایش "سبک زندگی اسلامی" با هدف  اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی اسلامی، تلاش برای تدوین الگوی عملی سبک زندگی اسلامی، فراهم آوردن فرصتی برای شناسایی پژوهشگران فعال در حوزه سبک زندگی اسلامی و کمک به سیاست گزاران فرهنگی کشور جهت شناسایی آسیب ها و راهکارهای موجود سبک زندگی  برگزار خواهد شد.

مفهوم شناسی سبک زندگی اسلامی از دیدگاه ادیان و مکاتب فکری،ایجاد مولفه ها و ظرفیت های سبک زندگی اسلامی ایرانی ،رابطه سبک زندگی با الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت،ظرفیت های موجود درمنابع اسلامی برای تدوین سبک زندگی اسلامی، استخراج و تدوین مولفه های سبک زندگی اسلامی در حوزه حقوق شهروندی،خانواده، اقتصاد و علم و دانش براساس قرآن، فقه، اخلاق و فلسفه از جمله مباحث محور اول این همایش است.

همچنین سبک زندگی اسلامی و دانشجوی ایرانی، سبک زندگی اسلامی و روابط عاطفی و انسانی(همسر، فرزند ، همنوع)، سبک زندگی اسلامی، تفریحات، اوقات فراغت و سرگرمی ها، سبک زندگی اسلامی، رسانه، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را می توان از جمله مباحث مورد نظر در محور دوم همایش ملی سبک زندگی اسلامی است.

این همایش علمی پژوهشی به همت دانشگاه مازندران و با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی،معاونت آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها،وزارت علوم،تحقیقات و فناوری و دیگر مراکز علمی و پژوهشی 23 اردیبهشت سال آینده در دانشگاه مازندران برگزار می شود.

علاقه مندان  برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت همایش به آدرسwww.umz.ac.ir مراجعه نمایند.

ارسال نظرات