خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی باعث نابودی اسلام می شود

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: تشیعی که از انگلیس و تسننی که از آمریکا بیاید باعث نابودی اسلام می شود.
کد خبر: ۸۵۰۱۶۸۴
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امروز در همایش «امت واحد اسلامی زمینه ساز تمدن اسلامی» در دانشگاه بوعلی سینا همدان اظهار داشت: عامل اصلی اختلافات بین انسان ها این است که انسان به حقیقت واقعی نرسیده و هر کس افسانه ای را پیش گرفته و بر روی آن پافشاری می کند.

وی با بیان اینکه مسئله ای بین شیعه و سنی نیست، گفت: خداوند در قرآن کریم همه پیروان کتاب های آسمانی را به وحدت دعوت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به نگرش اسلام به نسل بشر و سایر ادیان، گفت: اسلام نیامده تا با ادیان دیگر بجنگد.

محمدی با افزودن این نکته که حق همیشه حق است و باطل همیشه باطل است، ‌افزود: خداوند عربها را به دلیل نژادپرستی عذاب خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه باید عوامل اختلاف بین شیعه و سنی را بررسی کرد، گفت: هیچ قوم و مذهبی مانند تشیع و تسنن از لحاظ اعتقادات به هم نزدیک نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در هر دین و مذهبی نباید به مقدسات مذاهب دیگر توهین کرد، اذعان داشت: به منظور تحکیم وحدت باید از نگرش ها و تعصبات خشک دوری کنیم.

محمدی ادامه داد: امروز بزرگترین تکلیف بر دوش علمای اهل تسنن و تشیع است که عموم مردم را آگاه سازند تا افراطی فکر و عمل نکنند، چراکه دشمن به دنبال شکار مستضعفین فکری شیعه و سنی است.

وی با بیان اینکه باید مراقب بود تا به دام شیاطین گرفتار نشد، گفت: تشیعی که از انگلیس و تسننی که از آمریکا بیاید باعث نابودی اسلام می شود.

استاد دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی نیز با بیان اینکه وحدت یک تاکتیک نیست، بلکه به عنوان یک ضرورت و استراتژی مطرح است، ‌اظهار داشت: ذات اسلام و عقیده مسلمانان براساس وحدت است.

ماموستا عبدالسلام کریمی با افزودن این مطلب که براساس آیات قرآن کریم وحدت یک امر واجب و تفرقه حرام است، گفت: اعتقاد ما بر این است و مسلمانان با هم برادرند.

وی افزود: قاعده پیامبر اکرم(ص) بر این اصل بود که هر که شهادتین بگوید حتی اگر ظاهری باشد برادر من است.

استاد دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه اگرچه مسیرها و راه های رسیدن به مقصد متفاوت است، اما هدف و مقصدگاه یکی است، افزود: اصل دین برای شیعه و سنی یکی است.

ماموستا کریمی با اعلام آنکه هیچ کس حق ندارد مسلمانی را تکفیر کند، گفت: زمانی که دشمن با لباس دوست وارد شود جامعه اسلامی به شکست دچار می شود.

وی با بیان اینکه هرکه بین شیعه و سنی تفرقه و جدال اندازد قطعا ندای وی شیطانی است، یادآور شد: باید با افزایش روابط به روشنگری بپردازیم و نگذاریم بذرهای ناسالم رشد و گروهک های تفرقه انگیز شکل گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات