خبرهای داغ:
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه:

امنیت و ثبات در ایران جایگاه ویژه ای دارد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه گفت: امنیت و ثبات در ایران در سایه تدابیر و راهنمایی های مقام معظم رهبری اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد چراکه اکثر کشورهای منطقه به علت نداشتن همین امنیت و ثبات دچار درگیری و جنگ داخلی شده‌اند.
کد خبر: ۸۵۰۱۶۶۹
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، مهدی سنایی امروز در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان نهاوند که در سالن شهدای فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: آتش افروزی و درگیری های نظامی که در منطقه و اطراف کشور ما در حال انجام است شرایط و اوضاع کشور ایران را در عرصه های مهم بین المللی و جهانی پیچیده تر می کند.

سنایی گفت: امنیت و ثبات در ایران در سایه تدابیر و راهنمایی های مقام معظم رهبری اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد چراکه اکثر کشورهای منطقه به علت نداشتن همین امنیت و ثبات دچار درگیری و جنگ داخلی شده اند.

وی ادامه داد: اینکه ما شعار بدهیم و دشمن تراشی کنیم و یا اینکه بگویم از همه دنیا بدون در نظر گرفتن آرمانها و ارزشها تبعیت می کنیم کار ساده ای است اما باید از میزان اقدام کارها و اقداماتی که به کشور آسیب و صدمه می زند کم کرد که سیاست خارجی دولت بر همین اساس در حال انجام است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه عنوان کرد: باید با تدبیر و اتخاذ تصمیمات درست و اصولی و با کمترین هزینه اقتدار و عزت کشور را حفظ و اداره کرد که این سیاست سنجیده و درست دولت یازدهم در عرصه خارجی است.

سنایی بیان داشت: ایران بسیاری از سرمایه هایی که اندوخته بابت استقلال و تصمیماتی است که در سیاست خارجی دنبال می کند که این رویکرد باعث شده در میان روابط بسیاری از کشورهای جهان با جمهوری اسلامی ایران تنش از بین برود و یا کمتر شود.

سنایی اظهار داشت: در یک سال گذشته تحول بزرگی در رابطه جمهوری اسلامی ایران با کشور روسیه شکل گرفته و تنوع و گستردگی روابط ایران با روسیه مورد توجه مقامات عالی رتبه هر دو طرف قرار دارد.

وی با بیان اینکه در دنیا هیچ کدام از سفارت خانه های ایران در کشورهای مختلف به اندازه سفارت ایران در روسیه مهم و تاثیرگذار نیست، گفت: در مسائل و اتفاقات کشور سوریه با دولت روسیه جلسات هفتگی برگزار می شود و نقطه نظرات مشترکی نیز وجود دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه افزود: جلسات و پیگیری موضوعات مختلف همچون روند مذاکرات هسته ایران با گروه ۵+۱ و برگزاری جلسات و نشست های مختلف در مورد نحوه روابط اقتصادی و تجاری و سیاسی ایران با روسیه از دیگر برنامه های مهم سیاست خارجی ایران با روسیه است.

سنایی با اشاره به اینکه تاکنون یک سوم استانداران ایران برای انجام معاهده و تفاهم نامه های تجاری و اقتصادی و صنعتی با استانهای مختلف روسیه به این کشور سفر کرده اند، گفت: روابط گسترده ایران و روسیه مورد توجه مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید است.

وی سال گذشته میلادی را سالی تاریخی و تاثیرگذار در روابط ایران با روسیه برشمرد و عنوان کرد: در سال ۲۰۱۴ میلادی ایران و روسیه در حوزه‌های مهمی همچون تبادل ماهی ومیگو و خاویار، تخم مرغ و محصولات لبنی و حوزه صنعت به توافقات خوبی دست پیدا کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات