نوشته حجت‌الاسلام صباح‌الدین ترک‌یلماز

کتاب «ولایت فقیه؛ الگوی دولت اسلامی» در ترکیه منتشر شد

کتاب «ولایت فقیه؛ الگوی دولت اسلامی» نوشته حجت‌الاسلام صباح‌الدین ترک‌یلماز در 18 زیرعنوان توسط «انتشارات راست» در ترکیه منتشر شد‌.
کد خبر: ۸۵۰۱۵۶۶
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب «ولایت فقیه؛ الگوی دولت اسلامی» نوشته حجت‌الاسلام صباح‌الدین ترک‌یلماز در ترکیه منتشر شد‌.

به نوشته پایگاه خبری «راست‌خبر فارسی»، «صباح‌الدین ترک‌یلماز» در سال 1966 در شهر اغدیر به دنیا آمد و در سال 1975 همراه با خانواده خود به استانبول مهاجرت کرد.

وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در استانبول و ازمیر به پایان رساند و در سال 1980 به اشتوتگارت آلمان نقل مکان کرد و تحصیلات خود را در آنجا ادامه داد؛ در دوره دبیرستان پس از آشنایی با امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران، در اوایل سال 1982 به ایران سفر می‌کند.

ترک یلماز به مدت 8 سال در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل علوم دینی می‌شود و سپس در سال 1990 و به دعوت شیعیان آلمان برای تبلیغ به این کشور رفته و امامت مسجد امام جعفر صادق(ع) برلین را بر عهده می‌گیرد اما بنا به دلایل نامعلومی توسط پلیس آلمان بازداشت و از این کشور اخراج شده و به ترکیه باز می‌گردد.

در سال 1992 با همکاری جمعی از فارغ التحصیلان حوزه علمیه قم موسسه انتشاراتی کوثر (Kevser Yayınlar) را تاسیس می‌کند و از آن زمان تا کنون عضو هیئت مدیره این موسسه است.

در سال 1993 پس از بازگشت دوباره به آلمان، انجمن و مسجد امام رضا(ع) را پایه گذاری می‌کند و در سال 2002 نیز با همکاری علمای شیعه کشورهای آلمان، هلند، بلژیک، اتریش و فرانسه «اتحادیه علمای اهل‌بیت اروپا» را تاسیس می‌کند و در سال 2006 نیز انجمن تایدر (TAYDER) با هدف کمک و آموزش دانشجویان شیعه ترکیه با همکاری ایشان تاسیس می‌شود.

صباح‌الدین ترک‌یلماز در خطبه‌ها و سخنرانی‌های خود به دفعات از آرمان‌های جهانی انقلاب اسلامی درباره مساله فلسطین و مبارزه با صهیونیسم دفاع کرده و از این رو همواره مورد هجمه جریانات صهیونیستی آلمان واقع شده است

‌کتاب «ولایت فقیه؛ الگوی دولت اسلامی» نخستین کتاب صباح‌الدین ترک‌یلماز است که از سوی «انتشارات راست» منتشر شده و این انتشارات سه اثر دیگر  با موضوع «آزاد اندیشی»، «مهدویت» و «زندگینامه سیاسی امام خامنه‌ای» منتشر کرده که به زودی در بازار کتاب ترکیه توزیع خواهد شد.

بنابر این گزارش، حجت‌الاسلام صباح‌الدین ترک‌یلماز در این کتاب مباحث ذیل را به تفصیل مورد بررسی قرار داده است:

‌دین و سیاست

‌نیاز جامعه به دولت

‌حاکمیت مطلق پروردگار در عالم وجود

‌حاکمیت و ولایت پیامبران

‌حاکمیت و ولایت پس رسول اکرم (ص)

‌رهبری در دوره غیبت

‌ولایت چیست؟ فقیه کیست؟

‌ولایت فقیه موضوع کدام شاخه از علوم است؟

‌ولایت فقیه از منظر علم کلام و فقه

‌مفهوم امامت در نزد تشیع

‌ولایت فقیه از منظر علم سیاست

‌اثبات ولایت فقیه از منظر عقل، احادیث و قرآن

مشروعیت ولی فقیه

مرجعیت مجتهد و ولایت فقها

ولایت فقیه از منظر فقها

سیر تاریخی مفهوم ولایت فقیه

ولایت مطلقه فقیه

جایگاه مردم در دولت اسلامی

ارسال نظرات
آخرین اخبار