خبرهای داغ:
علمای برجسته بحرینی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن محاکمه شیخ علی سلمان افزودند: این محاکمه امتحانی برای سنجش میزان عقلانیت و حکمت و در نظر گرفتن منافع ملی نزد رژیم است.
کد خبر: ۸۵۰۱۵۳۵
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت الوفاق، علمای برجسته بحرینی با صدور بیانیه‌ای محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق را محکوم کردند.

در این بیانیه که به امضای سید جواد الوداعی، شیخ عیسی احمد قاسم، شیخ عبدالحسین الستری، و سید عبدالله الغریفی از علمای برجسته بحرین رسیده، آمده است: شمار زیادی از سازمان‌ها و مؤسسات حقوقی و برخی از کشورهای بزرگ، محاکمه شیخ علی سلمان را محکوم کردند. همچنین اکثریت مردم هم با برگزاری راهپیمایی‌های مستمر از زمان بازداشت شیخ علی سلمان، موضع خود را نسبت به این محاکمه اعلام کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است: کسی که در این دادگاه محاکمه می‌شود نماد مردم، وجدان انسانی، وجدان اسلامی و صدای حق و عدالت است. شیخ علی سلمان الگویی انسانی، ایمانی، و اخلاقی است که کشور به امثال او نیاز دارد. تمام گروه‌های داخلی و خارجی این محاکمه را محکوم کرده‌اند و کسانی که با معیارهای حق و عدالت آشنا هستند به هیچ حکمی به غیر از تبرئه شیخ علی سلمان از اتهامات ظالمانه‌ای که به او وارد شده، راضی نمی‌شوند.

علمای بحرینی افزودند: اینک افکار عمومی در داخل و خارج این محاکمه را دنبال می‌کنند، و این محاکمه امتحانی برای سنجش میزان عقلانیت و حکمت و در نظر گرفتن منافع ملی نزد رژیم است.

دستگاه قضایی بحرین چهارشنبه دومین جلسه محاکمه شیخ علی سلمان را برگزار کرد و با حکم به استمرار بازداشت وی، ادامه محاکمه را به 5 فروردین موکول کرد.

رژیم بحرین از 28 دسامبر سال گذشته میلادی (7 دی) شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی را بازداشت کرده است که تداوم بازداشت وی خشم بحرینی‌ها را شعله‌ورتر کرده است.

بازداشت شیخ علی سلمان با واکنش‌های گسترده داخلی و خارجی از جمله تظاهرات داخلی، واکنش علمای این کشور و اعتصاب عمومی در سراسر بحرین همراه بوده است.

بازداشت این رهبر انقلابیون بحرینی پس از آن صورت گرفت که وی مردم را به برگزاری تظاهراتی در محکومیت انتخابات پارلمانی فرمایشی در کشور که در ماه دسامبر گذشته و با تحریم گسترده مردمی برگزار شد، فراخوانده بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها