خبرهای داغ:
مراسم گرامیداشت پنجاهمین سالروز ترور مالکوم ایکس در دانشگاهی در واشنگتن با حضور صدها نفر از مردم برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۰۱۵۳۴
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، دانشگاه "یو‌دی‌سی" در واشنگتن پنجشنبه 7 اسفند ماه به مناسبت پنجاهمین سالروز ترور مالکوم ایکس و همچنین ترور سه جوان مسلمان آمریکایی در چپل‌هیل کارولینای شمالی از دختر مالکوم الشباز برای سخنرانی در این مراسم دعوت کرد.

این مراسم با حضور بیش از 600 نفر از مسلمانان و علاقه‌مندان به مسائل خاورمیانه، فلسطین و همچنین حادثه چپل‌هیل برگزار شد. رئیس انجمن عرب‌تبار دانشگاه با اعلام ادامه تبعیض و تعصب علیه سیاهپوستان در آمریکا بر ادامه اعتراضات تا دستیابی به حقوق مدنی و تحقق عدالت تاکید کرد.

بتی الشباز، دختر مالکوم ایکس در این مراسم بر تشویق مردم برای احترام به تعامل فرهنگی، سنتها و دیدگاه‌های مختلف تاکید کرد.

هرچند گروه عرب‌تبار دانشگاه یودی‌سی واشنگتن هدف از برگزاری این مراسم را گرامیداشت پنجاهمین سالگرد مرگ مالکوم ایکس و همبستگی جامعه آفریقایی آمریکایی در برابر تبعیض نژادی اعلام کرده بود اما به نظر می‌رسید به دلایل مختلف این برنامه بسیار سکولار و محتاطانه برگزار شد. بحث درباره لابی صهیونیست، قدرت سیاسی یهودیان، تشویق مردم به حضور در فرآیند انتخابات و همچنین تحولات سیاسی آمریکایی از موضوعاتی بود که جای خالی آن در این مراسم به شدت احساس شد.

منبع: تسنیم


ارسال نظرات
پر بیننده ها