خبرگزاری بسیج: کاروان راهیان نور منطقه 20 با قرائت زیارت عاشورا و مشایعت معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و شهردارمنطقه 20 به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شد.
کد خبر: ۸۵۰۱۴۳۲
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی در مراسم بدرقه کاروان راهیان نور منطقه 20، زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا را مهم برشمرد و گفت: اجرای ویژه برنامه های فرهنگی که یادآور خاطره و نام شهداست و یا نامگذاری مدارس، معابر، میادین به نام شهدای معظم، از جمله اقدامات اثرگذاری است که موجب می شود تا فراموش نکنیم که جوانان و پیرمردهای کشور عزیزمان در آن زمان رفتند تا امروز ما به عنوان امن ترین مکان در منطقه، استوار بایستیم.

امرودی با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن نام شهدا از وظایف اصلی ماست افزود: خانواده شهدا به ویژه مادران شهید برکت جامعه هستند و تکریم آنها از اولویت های مدیریت شهری تهران است.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر وظایف مدیریت شهری برشمرد و ادامه داد: ایثار و از جان گذشتگی رمز پیروزی نظام جمهوری اسلامی در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بوده است که برای حفظ و ترویج این مهم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

منصور کتانباف شهردار منطقه 20 نیز در حاشیه این مراسم معنوی گفت: هر سال، دو اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور داریم که طی شش سال گذشته، 15 هزار شهروند منطقه 20 راهی این سفر معنوی شده اند.

کتانباف مشایعت و حضور در مراسم بدرقه زائران راهیان نور را افتخاری برای خود دانست و افزود: حضور خانواده شهدا در کنار جوانان و نوجوانان از برکت این سفر معنوی است که موجب می شود تا نسل چهارم انقلاب اسلامی با مصادیق عینی ایثار و فداکاری آشنا شوند.

مراسم بدرقه کاروان راهیان نور منطقه 20 متشکل از 360 نفر از خانواده شهدا، شهروندان، جوانان و نوجوانان با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، شهردار منطقه، قائم مقام شهردار، معاونان و مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 پس از قرائت زیارت عاشورا در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه برگزار شد و زائران رهسپار مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.  

 

ارسال نظرات