خبرهای داغ:
رئیس مجلس خطاب به کشورهای حامی تروریسم گفت: تروریست‌ها وقتی به‎ وجود آمدند، دیگر شما نمی‌توانید آنها را هدایت و کنترل کنید و آمریکایی‌ها نیز باید عاقل باشند و نباید رقص دیپلماتیک در موضوع تروریسم داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۰۱۳۶۲
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی لاریجانی پنج‌شنبه شب در یادواره شهدای محمودآباد در بخش دوم سخنانش به ائتلاف 40 کشور بر علیه تروریست‌های منطقه اشاره کرد و افزود: ادعای سرکوب تروریست‌های داعش بیش از هشت ماه است که بر زمین مانده است و جز یک مشت شعار و فرمایش چیز دیگری مشاهده نکردیم.

وی ایران را کشوری مسئولیت‌شناس دانست و گفت: بر همین اساس شرایط را تغییر می‌دهیم و تروریست‌ها به‌زودی از بین می‌روند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به کشورهای حامی تروریست دنیا، اظهار کرد: تروریست‌ها وقتی به‎وجود آمدند، دیگر شما نمی‌توانید آنها را هدایت و کنترل کنید و آمریکایی‌ها نیز باید عاقل باشند و نباید رقص دیپلماتیک در موضوع تروریست داشته باشند.

وی با بیان اینکه بر همگان روشن است که می‌خواهید (آمریکا) با تروریست‌ها بازی کنید و این برای‎تان گران تمام می‌شود همان‌طور که در مسئله هسته‌ای نیز با ایران بازی می‌کنید،خاطرنشان کرد: برای آنها روشن است که مذاکره برای تفنن نیست و حرف‌های در محافل خصوصی نباید مغایر اظهارنظر بیرون شما باشد.

لاریجانی با اشاره به اینکه همه این حرف‌ها نشان می‌دهد که در کشور باید هم‌گرایی وجود داشته باشد و همه وظیفه داریم حول محور مقام معظم رهبری و رهنمودهای معظم‌له حرکت کنیم، متذکر شد: در کشوری که دموکراسی دارد، اختلاف نظر وجود دارد و این اختلاف نظر نباید به مشاجره و دعوا تبدیل شود بلکه باید برای تعالی فکر و اندیشه و برای حل مشکلات جامعه باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی دو موضوع حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را مهم‌ترین مسئله امروز کشور تلقی کرد و افزود: با اشاره به تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب مسائل حاشیه‌ای نباید وجود داشته باشد بلکه باید به موضوع اقتصاد کشور توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه اصل مسائل اقتصادی به مردم تعلق دارد و این اختلافات مانع تمرکز مردم در این زمینه می‌شود، خاطرنشان کرد: دو موضوع تورم و بیکاری دغدغه امروز کشور است و ما کشور فقیری نیستیم چرا که هم منابع و هم نیروی انسانی توانمند و متعهد داریم و اگر از این دو فرصت به‎خوبی استفاده نشود، کفران نعمت کرده‌ایم.

وی با تأکید بر پویایی اقتصاد ایران، خاطرنشان کرد: نقص‌های زیادی در اقتصاد کشور وجود دارد و اینکه در گذشته گفته شده بود باید نفت را بر سر سفره مردم بیاوریم، این شعار از اساس غلط بود، چرا که این پول باید صرف تولید و صنعت کشور هزینه شود تا ایجاد اشتغال کند.

لاریجانی با بیان اینکه مردم باید با کرامت زندگی کنند و مردم نمی‌خواهند پول دستی بگیرند و با کار کردن حق خود را به‌دست آورند، بیان کرد: دولتی توانا و عاقل است که زمینه تولید در کشور را فراهم کند و نباید کشور را به‌صورت کمیته امدادی اداره کرد، چرا که عزت در این نیست بلکه عزت یعنی مردم با دست‌رنج خود و با آبرو زندگی کنند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در مازندران گفت: عدم استقرار صنعت در دولت‌های گذشته اشتباه بود و به بهانه سرسبزی مازندران، مانع حضور صنعت در این استان شدند در حالی که در کشورهای اروپایی سرسبزی و صنعت در کنار هم قرار دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت فعلی باید از گذشته درس بگیرد، یادآور شد: زمان به سرعت در حال گذر است و باید زمینه ایجاد تولید سرمایه گذاری فراهم شود.

وی ایجاد بستر مناسب سرمایه‌گذاری وظیفه تنها دولت ندانست و افزود: باید بستر مناسب اعم از اعطای تسهیلات بانکی و امکانات مناسب برای جوانان تحصیل‌کرده آماده برای سرمایه‌گذاری فراهم شود.

لاریجانی با اشاره به همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مازندران گفت: شروع خوبی است و باید امکانات سرمایه‌گذاری در مازندران معرفی شود تا سرمایه‌گذاران وارد شوند.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: باید زمینه‌ها برای سرمایه‌گذاری مردم و اقتصاد مردمی فراهم شود، در دنیا در جذب سرمایه رقابت دارد که باید این مسئله در کشور نیز با سرمایه‌گذاری تسهیل شود و از کاغذبازی‌های خسته‌کننده پرهیز کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز حرف رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی یعنی حرف امام راحل که بگذارید مردم اقتصاد را اداره کنند و براساس قانون باید یک دستگاه متولی صدور مجوزها باشد و همان دستگاه مجوزهای دیگر دستگاه‌ها را پیگیری کند تا سرمایه‌گذار رغبت پیدا کند.

این مسئول با تأکید بر اینکه نگذارید دولت اقتصاد را اداره کند، تصریح کرد: دولت‌ها نشان دادند که نمی‌توانند اقتصاد را اداره کنند و دولت‌ها فکر نکنند تا همیشه بر مسند می‌نشینند و به‌همین سبب باید کارهای مردم را به‌درستی انجام دهند.

لاریجانی تصریح کرد: اصل باید بر تقویت تولید و ایجاد زمینه کار یعنی، کشاورز، صنعت کار، باغدار و دیگر تولیدکنندگان در کشور باشد و این کار آغاز شده است و دولت نیز کارهای خوبی را در دست انجام دارد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای مازندران در زمینه‌های مختلف تولید و اقتصاد گفت: باید به تولید‌کنندگان در استان توجه شود و امکانات مناسب برای سرمایه‌گذاری فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک نکته مهم در توسعه و آبادنی مازندران در کنار توسعه صنعت توریسم وجود دارد که نباید به بهانه رونق صنعت در این استان زمینه‌های کشاورزی تخریب و به ویلا تبدیل شود.

وی به کمبود 600 هزار تن برنج سالانه کشور اشاره کرد و افزود: با تلاشی مضاعف می‌توان از فرصت کشاورزی مازندران برای رفع این کمبود استفاده کرد اما از ساخت و ساز و تخریب اراضی کشاورزی باید جلوگیری شود.

لاریجانی ایجاد بستر مناسب ساخت ویلاها در مناطق کوهستانی را زمینه جلوگیری از تخریب زمین‌های کشاورزی مازندران عنوان کرد و گفت: توسعه مازندران نباید به قیمت تخریب زمین‌های ارزشمند کشاورزی صورت گیرد اما صنعتی شدن مازندران مدنظر است.

وی تخریب زمین‌های کشاورزی را ضرر ملی دانست و افزود: باید قدر این سرسبزی را بدانیم و مردم از این منظره‌های زیبا بهره‌مند شوند و هر کسی که در بحث صنعت و توریسم به دنبال سرمایه‌گذاری در مازندران است باید حمایت شود و مورد توجه قرار گیرد اما مردم نباید از زمین‌های کشاورزی غافل شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها