رئیس سازمان صنعت و معدن استان کردستان گفت: با توجه به اینکه شاخص توسعه در استان کردستان از متوسط کشوری پایین تر است این رسالت مهندسین استان را سنگینتر می کند.
کد خبر: ۸۵۰۱۳۳۵
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد دره وزمی پیش از ظهر امروز در مراسم روز ملی مهندس که به همت سازمان بسیج مهندسین و سازمان صنعت و معدن کردستان در سنندج برگزار شد، ضمن بریک روز مهندس به شرایط، خصوصیات و خدمات مهندسین در طول تاریخ و در جامعه ایران اسلامی اشاره کرد و پیشرفت ، تکنولوژی و رفاه امروز جامعه را مرهون خدمات مهندسین در دنیا عنوان کرد.

وی بیان داشت: جامعه مهندسی ما در ایران اسلامی خدمات خوب و برجسته ای ارائه کردند تا اکنون به این نقطه رسیده ایم و مهندسین ما در طول تاریخ هر کدام به عنوان پدر علم مخصوص رشته خود در دنیا شناخته شده بودند و علم امروز را به ما رساندند.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان کردستان گفت: خدمات مهندسین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان جنگ تحمیلی بر کسی پوشیده نیست و این قشر در دوران سازندگی نیز در جهت ساخت و توسعه کشور خدمات سازنده ای ارائه کردند.

وی رسالت امروز مهندسین در جامعه ایران اسلامی را تلاش در جهت پیشرفت، اعتلا و آبادانی کشور و استان نام برد و گفت: با توجه به اینکه شاخص توسعه در استان کردستان از متوسط کشوری پایین تر است این رسالت مهندسین استان را سنگینتر می کند و باید در این راستا بیشتر تلاش کنند.

دره وزمی خاطر نشان کرد: امروزه همه مسئولین و دست اندرکاران استان باید در هر مسئولیت و در هر حرفه و رشته ای کار را درست و دقیق انجام دهند و به دور از هر گونه حاشیه در جهت توسعه و رساندن استان به شاخص توسعه کشوری قدم بردارند.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در نشستی که با جامعه مهندسی داشتند، اشاره کرد و گفت: باید به ضرورت صادرات محور و تولیدات داخلی کمک کنیم و با پرهیز از هر گونه واردات همه راهکارهای توسعه بویژه برای استان محقق شود.

وی از اقدامات قابل توجه مهندسین استان در حوزه فعایتشان نام برد و گفت: برخی از مهندسین که امکانات و سرمایه کارهای بزرگ در استان را دارند باید وارد صحنه شوند و همت خود را در جهت توسعه استان قرار دهند.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان کردستان در پایان خاطر نشان کرد: رسالت تمامی مهندسین استان تلاش در جهت توسعه کردستان است.

ارسال نظرات