عضویت 1800 مهندس بسیجی در استان/ حضور 86 نفر از مهندسین بسیجی در فعالت های سازندگی و محرومیت زدایی

مسئول سازمان بسیج مهندسین(عمران و صنعت) استان کردستان از عضویت بیش از 1800 مهندس بسیجی و هشت کانون بسیج مهندسین در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۱۳۳۳
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، رضا ولی بیگی مسئول سازمان بسیج مهندسین (عمران و صنعت) استان در مراسم روز ملی مهندسین که پیش از ظهر امروز با حضور اعضای بسیج مهندسین، جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس و مسئولین در محل سازمان صنعت،معدن و تجارت استان در سنندج برگزار شد، ضمن تبریک روز مهندس اظهار داشت: این روز به یاد دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیر الدین طوسی نامگذاری شده، استاد اندیشمند و فرزانه ای که خیلی از بزرگان اسلامی و ایرانی شاگرد او بودند و بر علم،عرفان، معرفت دستی داشتند و از نوادر روزگار بود.

وی به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص) در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: برگزاری این رزمایش نمود عینی پیشرفت علم مهندسی در تمامی زمینه ها اعم از امنیتی، نظامی، صنعتی و عمرانی به دست متخصصین توانای داخلی بود.

وی در ادامه به گزارشی از عملکرد برنامه های سازمان بسیج مهندسین (عمران و صنعت) استان در سالجاری پرداخت و ازجذب بسیجیان و سازماندهی در قالب حلقه های طیبه صالحین به عنوان برنامه های مستمر سازمان بسیج مهندسین نام برد.

ولی بیگی به برنامه های تخصصی سازمان بسیج مهندسین استان اشاره کرد و گفت: ایجاد انجمن های تخصصی در قالب حلقه های طیبه صالحین، تاسیس انجمن تخصصی عمران ، تاسیس انجمن تخصصی معماری اسلامی و ایرانی، تاسیس انجمن تخصصی انرژی با محوریت افزایش بهره وری ، بهینه سازی مصرف و ممیزی انرژی و تاسیس انجمن تخصصی مکاترونیک از جمله این فعالیت ها می باشد و هم اکنون نیز تیم روباتیک سازمان در مسابقات المپیاد روباتیک اهواز مشغول رقابت با تیم های حاضر در المپیاد می باشد.

وی افزود: از دیگر فعالت های تخصصی بسیج مهندسین استان فعالیت های فرهنگی ، ورزشی و اجتماعی، برگزاری بازدید های علمی از مراکز تخصصی صنعتی ، عمرانی و نمایشگاهی، کمک به تاسیس شرکت های دانش بنیاد مهندسین بسیجی، برگزاری کارگاه های توانمند سازی مهندسین بسیجی، کمک به سازندگی و محرومیت زدایی از طریق اعزام مهندسین بسیجی به اردوهای جهادی ( اردوهای 1 روزه ، 3 روزه و 7 روزه ) که تا کنون 86 نفر در سال جاری به این اردوها اعزام شده اند، می باشد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین بیان داشت: سرکشی از خانواده معظم شهدای مهندس، حضور فعال و تخصصی در کمیسیون ها و کارگروه های تخصصی ادارات و نهادها ، تاسیس تیم های وبلاگ نویسی، تاسیس انجمن مهندسین خیر، تبیین و ترویج اخلاق حرفه ای مبتی بر آموزه های اسلامی در جامعه مهندسین، فراهم نمودن مقدمات تاسیس کلنیک صنعتی سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان ، انعقاد تفاهم نامه با اداره کل فنی و حرفه ای جهت آموزش تخصصی و کاربردی اعضای سازمان، برگزاری نشست های تخصصی با ادارات فعال در حوزه انرژی استان جهت استفاده از توان مهندسین بسیجی در حوزه ممیزی انرژی و ترویج مصرف بهینه و برگزاری کلاس های آموزش نرم افزارهای تخصصی عمرانی و روباتیک از دیگر فعالت های چشمگیر سازمان بسیج مهندسین استان است که در سال آینده نیز رشد چندا برابری دارد.

ولی بیگی در ادامه به تعداد شهرستان های دارای رده بسیج مهندسین اشاره کرد و گفت: 8 شهرستان دارای کانون و یک شهرستان دارای دفتر بسیج مهندسین عمران و صنعت است و ما میخواهیم در همه 10 شهرستان کانون کانون ایجاد شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه مهندسی سپاه بیت المقدس کردستان اظهار داشت: حدود 1800 عضو مهندس بسیجی در استان داریم و تعداد حلقه های صالحین مهندسین صنعتی 19 حلقه و مهندسین عمران و معماری 35 حلقه می باشد که در مجموع 54 حلقه طیبه صالحین در استان فعال است که از این تعداد 2 حلقه نیز حلقه شجره طیبه خواهران می باشد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار