خبرهای داغ:
شریعتمداری خطاب به دانش‌آموختگان مؤسسه روايت صبح:

پاشنه آشیل دشمن را هدف بگيريد

کد خبر: ۸۵۰۱۳۲۵
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳

به گزارش خبرنگار سرويس سياسى خبرگزاری بسیج، حسین شریعتمداری در اختتامیه اولین دوره آموزش روزنامه نویسی مؤسسه فرهنگی و هنری روایت صبح که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به لزوم تربیت نیروهای انقلابی در رسانه، اظهار داشت: در زمان حکومت ناصرالدین شاه، امیر کبیر با تأسیس روزنامه وقایع اتفاقیه، اولین شخصی بود که دغدغه رسانه ای شدن موضوعات مهم را بوجود آورد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در اين جلسه كه با تقدير از برگزيدگان دوره آموزشى روزنامه نگارى و اعطاى مدرك پايان دوره به آنها خاتمه يافت در ادامه افزود: انقلاب اسلامی، انقلاب باورها بود و بر همین اساس یک رسانه انقلابی موظف است تا به این مقوله بسیار مهم بپردازد و تمام فعالیتش را بر مبنای باورها متمرکز نموده و از هرگونه حاشیه کذب پرهیز کند.

نماينده ولى فقيه در بزرگترين مؤسسه مطبوعاتى كشور با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی ما توانستیم بعد از هزار و چهارصدسال به یک حکومت اسلامی دست یابیم، افزود: مردم ما برای تحقق این حکومت اسلامی هزینه‌های سنگینی پرداخت کرده اند، خون‌های بسیاری بر زمین ریخته شد و شهدای فراوانی تقدیم اسلام گشت و ما امروز در برابر این هزینه‌های سنگین یک تکلیف داریم و آن دفاع از آرمان‌های انقلاب است.

شریعتمداری بیان داشت: مقام معظم رهبری انقلاب را بعثت دوباره معرفی می‌کنند و این نشان از جایگاه والای این انقلاب مردمى دارد؛ لذا حیف است که ما قدر انقلاب را ندانیم و در برابر خون شهیدان ساکت باشیم.

وی با اشاره به هجمه‌ی رسانه‌ای گسترده غرب علیه جمهوری اسلامی گفت: امروز برخی از رسانه‌ها و بخصوص روزنامه‌های داخلی مطالب "بی بی سی" را صرفا با حذف نام نويسنده و منبع اصلي خبر، عينا منتشر می کنند، چراکه هدفشان واحد است و هر دو برای به چالش کشیدن نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان خطاب به روزنامه‌نگاران و خبرنگاران انقلابی گفت: شما هدفتان مقابله با این هجمه‌ها است. در این جنگ رسانه‌ای باید پاشنه آشیل دشمن را هدف قرار دهید و آن را از حرکت بازدارید؛ امروز حریف شما از امکانات بسیار و حمایت‌های گسترده‌ای برخوردار است اما شما نباید ناامید شوید، بايد در راه خود استوار باشید.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین میدان مقابله با دشمن "میدان جنگ نرم" است، تصریح کرد: همانطورکه رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده اند، ما امروز به افسران جنگ نرم نیاز داریم و شما همان افسران هستید که باید در برابر هجمه‌های رسانه‌ای نرم دشمن به پاخیزید.

حسين شریعتمداری در ادامه افزود: همانطور که برای شلیک یک توپ هم به ارابه توپ و هم به گلوله توپ نیاز است، برای ارسال یک پیام نیز هم به رسانه و هم به محتواي پیام نیاز است. رسانه نقش ارسال و انتقال پیام را بر عهده دارد و بدون وجود رسانه هیچگاه پیامی انتقال نمی یابد.

وی عدم بهره‌مندی غرب از یک پیام ارزشمند را برگ برنده انقلاب اسلامی در برابر دشمنانش دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران پیام های بسیاری برای جهانیان داشت و ما امروز شاهد گسترش این پیام‌ها در کشورهای مختلف جهان هستیم؛ حریف ما پیامی در دست ندارد و به همین دلیل برای پیشبرد اهداف خود دست به فساد، دروغ و تقلب می‌زند. اما آنچه در اختيار پيام بى‌مايه صهيونسم جهانى است حضور اين پيام از طريق رسانه‌هاى قدرتمند در خانه هاى مردم ماست، كه البته اين مساله نيز با كارهاي بزرگي كه صورت گرفته در حال از بين رفتن است.

وی در خاتمه تأکید کرد: در حال حاضر راه فعالیت رسانه های انقلابی با ناملایمات بسیاری همراه است و شما باید مراقب باشید که در این راه از مسیر خود منحرف نشوید.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار