خبرهای داغ:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نگاه دولت در حوزه اشتغال، گفت: در سال آینده ۶۰۰۰ میلیارد تومان برای رونق تولید و اشتغال اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۸۵۰۱۳۰۷
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی ربیعی صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مازندران در استانداری اظهار داشت: به برکت انقلاب، اکنون دارای توفیقاتی در حوزه‌های مختلف هستیم.

وی افزود: باید در راستای حفظ ارزش‌های الهی و تحکیم پایگاه ولایت فقیه، گام‌های اساسی برداریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر در دولت تدبیر و امید گام‌های اساسی در حوزه اشتغال صورت گرفته است، تصریح کرد: سیاست‌های اساسی در حوزه اشتغال کشور برنامه‌ریزی کردیم.

ربیعی با اعلام اینکه حفظ عزت و اقتدار کشور سیاست دولتمردان است، گفت: هنوز فشارهای تحریم کم نشده ولی ظرفیت اقامت‌گاه‌ها و هتل‌های کشور تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه جایگاه ایران در سطح بین المللی ارتقا یافته است، تصریح کرد: با نگاهی منصفانه، حرکت ایران در سیاست خارجی مطلوب بوده است.

ربیعی با اعلام اینکه رشد سه درصدی در حوزه بخش‌های سرمایه‌بر در کشور داشتیم ولی شغل مستقیم ایجاد نشده است، افزود: تلاش شده تا بدهی‌های پیمانکاران پرداخت تا چرخه تولید در کشور رونق یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دریافت مجوزهای ساختمانی در کشور دارای رکود بوده است، تصریح کرد: در سیاست‌های اقتصادی، با نفت 75 دلار و 40 دلار خود را آماده کردیم.

وی با اشاره به اینکه دولت سناریوی بعد از تحریم را در کشور طراحی کرده است، افزود: در این سناریو، رشد تولید و نقدینگی را بررسی کردیم.

ربیعی با بیان اینکه 6 هزار میلیارد تومان در سال آینده از محل درآمد ناشی از هدفمندی یارانه‌ها برای موضوع اشتغال و تولید تخصیص می‌یابد، گفت: امیدواریم در سال آینده شاهد رشد 5 درصدی در حوزه اشتغال باشیم.

عضو هیئت دولت با اشاره به اینکه در سال آینده با بحران کم آبی مواجه هستیم، تصریح کرد: اصلی ترین استراتژی دولت در برنامه ششم توسعه، مدیریت منابع آب و فاضلاب است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های کارشناسی در حوزه محیط زیست باید اتخاذ شود، افزود: باید عدم توازن منطقه‌ای در حفاظت محیط زیست رفع شود.

ربیعی با اشاره به اینکه در حوزه رونق کسب و کار و تولید دولت اهتمام جدی دارد، گفت: شورای اشتغال استان‌ها باید در جهت رفع مشکلات تولیدی مناطق بکارگرفته شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سال 93 بالغ بر 240 هزار شغل از دست رفته را احیا کردیم، تصریح کرد: تمرکز بر روی بنگاه‌های متوسط و خرد در آینده توسط دولت با جدیت پیگیری می‌شود.

ربیعی با اشاره به اینکه سیاست بنگاه زودبازده غلط نبوده بلکه روش اجرای آن ناصحیح بوده است، افزود: بالغ بر 200 هزار نفر توسط گروه‌های کاریابی برای افراد شغل ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه پنجره‌های سرمایه‌گذاری در استان‌ها ایجاد می‌شود، گفت: از این طریق می‌توانیم در حوزه اشتغال و رونق سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی کنیم.

وزیر کار با اشاره به اینکه با ساماندهی طرح‌های کشاورزی و گردشگری می‌توانیم نقش اساسی در حوزه اشتغال استان تامین کنیم، افزود: طرح‌های گردشگری استان شناسنامه دار نیست و نمی‌تواند سبب رونق تولید شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها