خبرهای داغ:

آینده با حاکمیت معنوی و علم همراه است

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اهمیت مقوله آینده نگری گفت: آینده، آینده حاکمیت معنوی و علم است و علم، معنویت را تقویت می کند.
کد خبر: ۸۵۰۱۳۰۰
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام علیرضا پناهیان چهارشنبه درجمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در مسجد امام خمینی (ره) این دانشگاه اظهار کرد:آینده،ازآن معنویت و حاکمیت علم و عقل به معنای واقعی کلمه است.

وی افزود: تجربیات غلط کنار می رود و علم و اندیشه به کار می آید و حتی اندیشه تجربی معنویت را افزایش می دهد.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد:در آینده، دعوا بر سر تفسیر حقیقی دین است و در آینده پیش روی ما بزرگترین منازعات جهانی برون دینی است نه درون دینی.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت:درآینده ای که ما با آن روبرو هستیم مردم از فساد خسته اند و دیگر نیازی به توصیه اخلاقی ندارند.

وی خاطرنشان کرد:در آینده،اخلاص عوامانه نخواهیم داشت بلکه اخلاص عالمانه است پس آینده خیلی زیباست و ارزش انتظار را دارد.

حجت الاسلام پناهیان بااشاره به اینکه مهمترین زمان آینده است که ازحال و گذشته باید متناسب با آن بهره برداری کنیم ادامه داد:درتمامی مسائل و ابعاد زندگی از جمله ازدواج ، سیاست و خود شناسی باید به آینده توجه کنیم چون بدون نگاه به آینده قطعا دچار اشتباه خواهیم شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه آینده نگری باید بر اساس واقعیت محاسبه شود اظهار کرد: آینده نگری و آینده کاوی کار بسیار مهمی است و در مدیریت و برنامه ریزی های راهبردی برای رسیدن به استراتژی صحیح و راهبرد اهمیت زیادی دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها