خبرهای داغ:
آیت‌الله حسینی بوشهری خطاب به رئیس جمهور:

تذکرات مراجع به دولت فقط از روی خیرخواهی است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: در تعامل بین حوزه، دولت و نظام، حوزه می‌تواند پاسخگوی نیازهای فکری و نظری نظام باشد و از نظام پشتیبانی کند.
کد خبر: ۸۵۰۱۲۷۴
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور چهارشنبه شب پیش از سخنرانی رییس جمهور در جمع طلاب، فضلا و علما در مدرسه فیضیه قم، ضمن خوش‌آمدگویی به حضور رییس و اعضای هیأت دولت، گفت: امشب می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار حوزه ما باشد، فرزندی از حوزه پس از سالیانی دوباره ولی این بار در کسوت خدمت گذار نظام جمهوری اسلامی به شهر قم و به فیضیه آمده است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه با تأکید بر تعامل میان حوزه، دولت و نظام اظهار داشت: حوزه می‌تواند پاسخگوی نیازهای فکری و نظری نظام باشد و به عنوان یک عقبه سنگین فکری از نظام اسلامی حمایت کند، حوزه علمیه خاستگاه انقلاب و نظام است.

 

وی افزود: در بعد بین المللی و دیپلماسی علمی حوزه می‌تواند نقش آفرین باشد، حوزه پشتیبان نظام است، انتظار ما نیز از شما، دولت و نظام این است که ساز و کار مناسبی درباره تعامل راهبردی میان حوزه، دولت و نظام باشد و شما در این جهت نقش ایفا کنید و حوزه نیز پاسخگو است.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که مراجع و حوزویان در طول پس از انقلاب همواره حامی دولت‌ها و نظام بوده‌اند، بیان داشت: اگر مراجع و حوزویان تذکری داده‌اند، صرفا در جهت خیرخواهی و دلسوزی است، این به سبب مشخصه استقلال حوزه است.

 

امام جمعه قم با بیان این‌که امروز بیش از 80 هزار طلبه در قم مشغول تحصیل هستند، بیان داشت: ما بیش از 3 هزار استاد 150 مرکز تحقیقاتی و پژوهشی، 122 مجله علمی تخصصی، ده‌ها مدرسه علمیه، 25 مرکز تخصصی و موسسات آموزش عالی و 19 انجمن علمی داریم.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری ضمن بیان جایگاه ویژه قم خطاب به رییس جمهور بیان داشت: حضرتعالی به سفرهای رسمی بسنده نکنید، سفرهای غیر رسمی به قم داشته باشید، زمینه ارتباط شما با فضلا و نخبگان حوزه کاملا وجود دارد، مشکلات را از زبان شما بشنوند و فضلا و طلاب با پشتوانه علمی راه‌های برون رفت از برخی مسائل را مطرح کنند و به کمک تبادل فکر و نظر برای اعتلای نظام اسلامی گام‌های بلند برداشته شود.

 

وی با اشاره به آیه شریفه «الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلاة و آتوا الزکاة وامروا بالمعروف و نهوا عن المنکر» تأکید کرد: ما دوست داریم روحانیِ روحانی ما خود پرچمدار نماز، خود پرچمدار امر به معروف و خود پرچمدار نهی از منکر باشد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به انتخاب یک روحانی از سوی مردم به عنوان رییس جمهور یادآور شد: همه از خدا بخواهیم این اعتماد مردم نسبت به روحانیت و نظام اسلامی حفظ شود، در سفری به عمره شخصی در فرودگاه به ما نگاه کرد و گفت «نتیجه انتخابات را شنیدید؟» گفتیم بله، به عمامه ما نگاه کرد و گفت«ما باز هم به این عمامه اعتماد کردیم».

 

وی تصریح کرد: مردم روحانیت را دوست دارند، عشق می‌ورزند و هنر ما این است که با ارائه خدمات صادقانه که در شما سراغ داریم این اعتماد را چند برابر و چندین برابر کنیم.

 

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود مشکلات استان قم را بیان کرده و خواستار رفع این مشکلات از سوی دولت شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار