خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۵۰۱۲۰۲
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامعلی حداد عادل عصر امروز در همایش بصیرت سیاسی در پرتو اصولگرایی در بوشهر اظهار داشت: انسان با‌بصیرت کسی است که می‌تواند ورای ظاهر، باطن را تشخیص دهد نه اینکه غیب‌گو باشد اما عقل و فکر خود را به کار می‌اندازد و می‌فهمد پشت این ظاهرچه باطنی است.

وی بیان کرد: آدم با‌بصیرت می‌تواند پنجه‌های آهنین را از درون دستکش مخملی تشخیص دهد و تشخیصش درباره مسائل مربوط به آنچه اکنون می‌بیند محدود نمی‌شود بلکه آن موضوع را در گذر زمان می‌بیند و بررسی می‌کند، تاریخ را کنار نمی‌زند، آدم با‌بصیرت فراموشکار و کم‌حافظه نیست.

حدادعادل تصریح کرد: اگر کسی ادعایی کرد انسان با‌بصیرت این ادعا را در کنار حرف‌های قبلی او می‌گذارد و تصمیم می‌گیرد و در گستره زمان تصمیم گرفتن بسیار مهم است لذا از نشانه‌های انسان با‌بصیرت این است که منفعت پایدار را به منفعت گذرای نزدیک ترجیح می‌دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از دیگر خصوصیات انسان با بصیرت این است که رجال را به حق می‌شناسد نه حق را با رجال.

بی‌بصیرتی در مشروطیت موجب شد یک روحانی به دار آویخته شود

حداد عادل گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های انسان با بصیرت این است که فریب تبلیغ را نمی‌خورد و به واکنش دشمن حساس است بعد از اینکه اوباما با ملت ایران اظهار همراهی می‌کند، رهبری فرمودند: ما قادریم دست‌های آهنین را از زیر دستکش مخملی بشناسیم، یعنی رهبری فریب حرف را نخوردند بلکه عمل را دیدند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اسلام از بی‌بصیرتی صدمه‌های بسیاری دیده است، گفت: در تاریخ اسلام نمونه‌های بی‌بصیرتی زیاد داریم، کسانی که در رکاب پیغمبر شمشیر زدند اما بعد در اثر بی‌بصیرتی در مقابل علی(ع) ایستادند که طلحه و زبیر یکی از نمونه‌های انسان‌های بی‌بصیرت هستند که از خود بی‌بصیرتی نشان دادند.

حدادعادل اظهار داشت: در جنگ صفین اگر چند ساعت خوارج از خود بصیرت نشان می‌دادند، علی(ع) و مالک اشتر به پیروزی می‌رسیدند اما خوارج فریب ظاهر را خوردند لذا اسلام هنوز هم از بی‌بصیرتی در جنگ صفین دارد ضربه می‌خورد.

وی با اشاره به تاثیر تبلیغات بر مردم بیان کرد: وقتی علی(ع) را در مسجد ضربت زدند و خبرش به مردم شام رسید، مردم می‌گفتند مگر علی هم نماز می‌خواند؟ و این نشانه تاثیر تبلیغات بر مردم شام بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: در دوران مشروطیت اگر بصیرت بود، اینطور نمی‌شد که یک روحانی را به جرم دفاع از مشروطه مشروعه، در میدان اصلی شهر دار بزنند و پای چوب دار مردم کف بزنند، مشروطیت در اثر بی‌بصیرتی عده‌ای، تبدیل به زمینه‌ای شد که 14 سال بعد از آن قلدری مثل رضاخان به حکومت رسید و مردم صد رحمت به دوره قاجار فرستادند.

حداد عادل اضافه کرد: امروز عده‌ای از افغانستان، پاکستان، چچن و سومالی به‌اصطلاح برای جهاد به سوریه می‌روند و مسلمانان را می‌کشند و به عنوان اینکه به سرزمین جهاد می‌رویم کشتار راه می‌اندازند و رژیم صهیونیستی نیز در تاریکی نشسته و روشنایی را تماشا می‌کند و می‌گویند داعش گنج گرانبهایی برای رژیم صهیونیستی است و این کار عده‌ای به ظاهر مسلمان نشانه مهمی از بی‌بصیرتی است.

حوادث فتنه 88 نمونه‌ای از بصیرت و بی‌بصیرتی بود

حداد عادل در ادامه یادآور شد: یک نمونه از بصیرت و بی‌بصیرتی را در فتنه 88 دیدید، یک عده آمدند و برای دو روز قدرت دنیا، نظام جمهوری اسلامی را به تقلب در انتخابات متهم کردند بدون اینکه استدلالی داشته باشند و به دست دشمنان قسم‌خورده نظام سند دادند که این نظام در انتخابات تقلب می‌کند و عده‌ای نیز با این فکر که در طرف مقابل یکی نخست‌وزیر و دیگری رئیس مجلس بوده به دنبال این دروغ افتادند.

وی بیان داشت: کسانی هم که در انتخابات می‌فهمند اگر تعدد نامزد باشد شکست می‌خوردند اما باز هم لجاجت می‌کنند بعد که نتیجه انتخابات معلوم شد هر کس دیگری را متهم می‌کند و ممکن است دودش به چشم همه برود.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ریشه بصیرت ایمان و دوری از هوای نفس است، گفت: حرام‌خواری و کسانی که شکمشان از حرام پر می‌شود نیز مانع بصیرت است.

حداد عادل با اشاره به فوائد بصیرت گفت: بصیرت چراغ راه مومن برای عبور از فتنه است و فتنه و بصیرت دو روی یک سکه‌اند، بصیرت چشم مومن است که از بصر ظاهری 100 درجه مهم‌تر است و این بصیرت است که استقامت می‌آورد، شهدا استقامت کردند چرا که بصیرت داشتند.

وی گفت: وضعیتی که ایران امروز دارد نتیجه بصیرت امام، شهدا و رهبری است که ایشان خود معلم بصیرت هستند، امروز ایران کشوری است که به عنوان یک حکومت، چراغ ایمان را روشن و حکومت دینی را برپا کرد و به جدایی دین از سیاست پایان داده و به دنبال اخلاق است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: به برکت بصیرت سیاسی است که استقلال به دست آوردیم و این کشوری است که در جنگ محتاج سیم خاردار بود و دشمن از فروختن سیم خاردار به کشور خودداری می‌کرد اما اکنون ارتش و سپاه در رزمایش آمادگی بی‌بدیلی دارند و اینها همه از نتایج انقلاب است.

حداد عادل گفت: ایران امروز کشوری اثرگذار در منطقه است و این تاثیرگذاری را با پول خرج کردن و ترور به دست نیاورده بلکه به برکت صداقتی که در پیام خودش داشته این اثرگذاری را به دست آورده است.

وی افزود: دشمنان نیز چون از بیداری مسلمانان می‌ترسند سعی دارند این کانون بیداری را خاموش کنند، امروز جنگ اقتصادی در پیش داریم و این تحریمی که شروع کردند ادامه جنگ نظامی دیروز است.

ایمان به‌خدا، وحدت و اطاعت از رهبری رمز موفقیت نظام

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: شما مردم همانطور که در هشت سال دفاع مقدس جنگ تحمیلی را اداره کرده و شهید دادید امروز هم باید در برابر جنگ اقتصادی که دشمن علیه ما تحمیل کرده ایستادگی کرده و این همان انتظاری است که رهبری با ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی دارند.

حداد عادل اضافه کرد: باید رمز پیروزی خود را بشناسیم، رمز توفیق این ملت باید هرچه بیشتر بیان شود و سر این پیروزی، ایمان به خدا، وحدت مردم و اطاعت از رهبری است، بدانید دشمنان این انقلاب این سه رکن را نشانه گرفته‌اند و در درجه اول تلاش دارند مردم را بی‌ایمان کنند به طوری‌که یکی از ماموریت‌های اصلی شبکه‌های ماهواره‌ای بی ایمان کردن مردم است.

وی اظهار داشت: هزاران برنامه برای ایجاد اختلاف تهیه می‌کنند و نمونه آن تلاش برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است و رهبری نیز تاکید فراوان دارند که مراقب تفرقه‌افکنی دشمنان بین شیعه و سنی باشید.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه دشمنان در تلاش برای ایجاد فاصله بین مردم و رهبری هستند، گفت: در مجلس سعی داریم با این ترفندها مبارزه کنیم و منش اصولگرایی نیز در این است که با ایمان به خدا، با وحدت و انسجام پشت سر رهبری حرکت کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها