شرق؛

پایگاه مطبوعاتی ضدانقلاب

این کانون که طبق اسناد ساواک ، اعضای آن ارتباط تنگاتنگی با این سازمان داشته اند...
کد خبر: ۸۵۰۱۱۳۵
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه

روزنامه شرق به تبلیغ ترجمه‌ی یکی از اعضای هییت رییسه ی کانون غیر قانونی نویسندگان پرداخت!

ارگان مطبوعاتی فتنه نوشت :« «مارکسیسم و نقد ادبی» ایگلتون به گفته نویسنده‌اش پژوهشی کوتاه است که در آن جز طرح چند موضوع اساسی و پاره‌ای پرسش‌های بنیادی کاری نمی‌توان کاری کرد. ایگلتون معتقد است، خطر کتاب‌هایی از این دست آن است که برای آشنایان به چنین موضوع‌هایی ملال‌آور و برای کسانی که کاملا با آن ناآشنایند، گیج‌کننده است. اما در نهایت آنچه با عنوان کتاب «مارکسیسم و نقد ادبی» امروز در دست ماست کتابی است در چهار فصل که از قضا نه ملال‌آور است و نه ابدا گیج‌کننده. »

این روزنامه افزود :«با این همه به تعبیر اکبر معصوم‌بیگی، مترجم این اثر کار سترگ فکری‌ تری ایگلتون طی ٣٠ساله اخیر نشان از اندیشه‌ورزی آگاه و کوشنده دارد که دگرگونی اجتماعی ریشه‌ای را نه معجزه‌ای یک‌شبه و آسان‌یاب، که راهی پرسنگلاخ، پیچ‌پیچ، پرمرارت و سخت درازآهنگ می‌شمارد.»

شهریور ماه امسال بود که پنجمین مجمع عمومی کانون نویسندگان ایران با وجود منع قانونی و بعد از هفت سال تشکیل جلسه داد و اعضای جدید هیئت اصلی دبیران، جانشینان، منشی، بازرسان و صندوق‌داران را مشخص کرد. این جلسه به ریاست علی بابایی و با حضور فرخنده حاجی زاده، ناصر زرافشان و اکبر معصوم بیگی به عنوان هیئت رییسه برگزار شد.

لازم به ذکر است این کانون که طبق اسناد ساواک ، اعضای آن ارتباط تنگاتنگی با این سازمان داشته اند پس از انقلاب با گرایشات چپ خود به محفلی برای دشمنی با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده بود، تا جایی که با اعلام نظر های صریح به حمایت از منافقین در پی اخراج آنان به عراق ، پرداخت!

ارسال نظرات
آخرین اخبار