اعترافات خواندنی یک کارگردان اصلاح‌طلب:
بهروز افخمی: پیش از آنکه خانه سینما تعطیل شود من به این نتیجه رسیده بودم که این دستگاه تبدیل به یک حزب شده است و دیگر یک دستگاه صنفی نیست...
کد خبر: ۸۵۰۱۱۳۳
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰
لانه ی ضد انقلاب!


بهروز افخمی از نمایندگان مجلس ششم در گفت و گو با روزنامه آرمان اظهار داشت: خانه ی سینما تبدیل به یک حزب شده است!

آرمان که به بهانه ی فیلم «روباه» با افخمی به گفت و گو پرداخته بود ، نوشت :« افخمی در كوران بحث و جنجال‌های مربوط به مذاكرات هسته‌ای و تلاش دیپلمات‌های كشورمان برای حل وفصل این پرونده با گره زدن سینما به سیاست فیلم روباه را ساخته است. فیلمی كه به پرونده هسته‌ای ایران و ترور دانشمندان هسته‌ای می‌پردازد و اشاره‌ای كوتاه نیز به مذاكرات هسته‌ای دارد.»

افخمی در پاسخ به سوال آرمان که ارزیابی وی از اقدام به بازگشایی خانه ی سینما توسط دولت یازدهم را خواستار شده بود گفت :« پیش از آنکه خانه سینما تعطیل شود من به این نتیجه رسیده بودم که این دستگاه تبدیل به یک حزب شده است و دیگر یک دستگاه صنفی نیست. خوب عملا تعطیلی و بازگشایی آن هم به یک ماجرای سیاسی تبدیل شد و من از آن موقع تا به حال هیچ علاقه‌ای نداشته‌ام که بدانم در خانه سینما چه اتفاقی می‌افتد؛ چه موقعی که تعطیل بود و چه موقعی که بازگشایی شد. این درحالی است که من خودم جزو موسسین این نهاد هستم و اساسنامه و آیین‌نامه‌های اولیه این نهاد را ما نوشتیم. آن موقع قرار بود خانه سینما از حقوق صنفی گروه‌های مختلف در حوزه سینما دفاع کند نه اینکه تبدیل به یک حزب شود.»

خانه ی سینما که برخی از اعضاء هیات مدیره سابق آن در دوران مدیریت خود این «خانه» را به «لانه» عوامل ضدانقلاب مرتبط با خارج از کشور تبدیل کرده بودند با تدبیر دولت یازدهم! بازگشایی شد . خانه ی سینما در پی دستگیری عوامل پنهان شبکه BBC فارسی در ایران، از مجرمان و فتنه‌گران صریحاً حمایت کرده بود!

ارسال نظرات