خبرهای داغ:
رئیس جمهور گفت: اگر دولت بخواهد خودش کارها را برعهده بگیرد خیر چندانی در آن نخواهد بود؛ اگر دولت پیمانکار و اجرا کننده هم باشد آن کیفیت و کمیتی که مورد انتظار مردم است ایجاد نخواهد شد.
کد خبر: ۸۵۰۱۱۲۰
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز در مراسم افتتاح آزاد راه قم ـ گرمسار اظهار کرد: امروز ‌برای ملت ایران، به ویژه برای سه استانی که در مسیر این آزادراه قرار دارند روز فرخنده و مبارکی است.

وی با اشاره به اینکه این آزادراه در نهایت به خراسان رضوی متصل می‌شود بیان کرد: وزیر راه قول داده ‌که بخش دوم این آزادراه از مشهدالرضا به سمت نیشابور عملیاتی شود.

رئیس جمهور گفت: از دیدگاه دیگر این مسیر به دلیل اینکه نامش حرم تا حرم است و به نام مقدس علی بن موسی‌الرضا(ع) و بانوی گرامی اسلام حضرت معصومه(س) است برای ما میمنت و مبارکی خاصی دارد.

وی با اشاره به اینکه باید کشور را به سمت توسعه سوق دهیم، بیان کرد: اگر به دنبال اشتغال، رفاه و رونق اقتصادی هستیم راهی جز توسعه وجود ندارد.

روحانی اظهار کرد: اگر دولت بخواهد خودش کارها را برعهده بگیرد خیر چندانی در آن نخواهد بود؛ اگر دولت پیمانکار و اجرا کننده هم باشد آن کیفیت و کمیتی که مورد انتظار مردم است ایجاد نخواهد شد.

وی افزود: همه بخش‌های غیر‌دولتی عمومی و خصوصی را ارج می‌نهیم تا کار عظیم و بزرگی را انجام دهند؛ دولت باید به تدریج جاده‌ها را هموارتر و همچنین رها کند؛ تا امروز دولت کارها را دو دستی چسبیده بوده و امروز توانسته‌ایم یک دست آن را رها کنیم زیرا بروکراسی دولتی مشکلات زیادی ایجاد می‌کند ولی باید به جایی برسیم که بخش خصوصی خودش مراجعه کند و درخواست احداث آزادراه بکند و دولت فقط زمین و مجوز را اختیار او بگذارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه بخش خصوصی می‌تواند یک آزادراه را به طور کامل بسازد و سپس با دریافت عوارض هزینه‌های انجام شده را بازگرداند گفت: دولت‌ تنها باید اولویت‌ها را مشخص کند و پس از آن بانک‌ها فعال شوند و از بخش خصوصی حمایت کنند هرچند هنوز بانک‌ها سرعت عمل ندارند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید کرده‌اند کارها باید به مردم واگذار شوند؛ اساس کار دولت هم در حوزه اقتصاد این است که کارها را به مردم بسپارد.

روحانی با اشاره به احداث آزادراه قم ـ گرمسار در مدت کمتر از دو سال توسط قرارگاه خاتم عنوان کرد: البته زودتر از این هم امکان این امر بود چه اینکه دو ماه قبل وقتی قصد داشتیم به قم سفر کنیم گفته شد برای افتتاح این آزادراه کمی سفر را به تاخیر بیندازیم.

رئیس جمهور افزود: فرزندان این مرز و بوم در مدت هشت سال دفاع مقدس افتخار بزرگی آفریدند و امروز خوشحالیم که در دوران صلح، بتوانیم از آن بزرگوارانی که امتحان خود را در دفاع مقدس به خوبی پس دادند الگو بگیریم و فرصت‌ها را در اختیار آنها بگذاریم تا از توان خود استفاده کنند.

وی تصریح کرد: اینگونه اقدامات در تاریخ ایران جاودانه خواهد شد؛ از وزیر راه و شهرسازی و مسئول قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) که سازندگی کشور را در شرایط کنونی بر عهده گرفته و همچنین از همه نمایندگان مجلس و استانداران و مسئولان قم که در این زمینه همکاری داشته‌اند تشکر می‌کنیم.

روحانی با بیان اینکه همه نیروهای مسلح، کشوری و لشکری باید دست به دست هم دهند تا به کشور خدمت کنند گفت: دولت درصدد است با همکاری همه بخش‌ها خدمت به مردم را در اولویت قرار دهد.


ارسال نظرات