خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۵۰۱۱۱۲
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸

روزنامه اعتماد 21 بهمن ماه در رپورتاژی برای ماهنامه ی کارگزاران نوشت :« سي‌ونهمين شماره مهرنامه منتشر شد. در شماره جديد مهرنامه با تيتر «تجربه ناتمام» اين نشريه در بيستمين سالگرد درگذشت مهندس مهدي بازرگان رييس دولت موقت به اين موضوع پرداخته است چرا دولت او ادامه نيافت. در اين بخش از پرونده كه عكس جلد آن تصويري از مهدي بازرگان و امام خميني(ره) است نويسندگاني چون عماد‌الدين باقي، صادق زيباكلام، سيدعلي ميرموسوي، غلامعباس توسلي، محمد توسلي، پرويز خرسند و هاشم صباغيان به طرح ديدگاه‌ها و تحليل‌هاي‌شان درباره عدم استمرار دولت بازرگان پرداختند. همچنين در بخش ديگري از اين مجله گزارش تحليلي درباره‌ رابطه‌ ايران و امريكا در فاصله 22 بهمن‌ماه 1357 تا 13 آبان 1358 پرداخته است. در اين شماره نام محمد قوچاني به عنوان سردبير مهرنامه در شناسنامه مجله قيد نشده.»

گفتنی است عماد الدین باقی از شبه روشنفکران افراطی اصلاحات است که سابقه مخالفت با احکام شرعی اسلام و زیر سوال بردن فقه اسلامی به دلیل تعارض با منشور حقوق بشر سازمان ملل متحد را در کارنامه فعالیت سیاسی خود دارد. عمادالدین باقی از اعضای حلقه ی کیان نیز بوده است .

همچنین هاشم صباغیان نیز از اعضای لیبرال نهضت آزادی است . لازم به یادآوری است که امام خمینی (ره) در خصوص نهضت آزادی فرمودند : «من امروز بعد از ده سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچون گذشته اعتراف می‌کنم که بعضی از تصمیمات اول انقلاب در سپردن پست ‌ها و امور مهمه کشور به گروهی که عقیده خالص و واقعی به اسلام ناب محمدی نداشته اند، اشتباهی بوده است که تلخی آثار آن به راحتی از میان نمی‌رود. گرچه در آن موقع هم من شخصاً مایل به روی کار آمدن آنان نبودم ولی با صلاحدید و تأیید دوستان قبول نمودم و الان هم سخت معتقدم که آنان به چیزی کمتر از انحراف انقلاب از تمام اصولش و حرکت به سوی آمریکای جهانخوار قناعت نمی‌کنند، در حالی که در کارهای دیگر نیز جز حرف و ادّعا هنری ندارند. امروز هیچ تأسفی نمی‌خوریم که آنان در کنار ما نیستند چرا که از اول هم نبوده اند. انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان خود را به گروه‌ها و لیبرال‌ها می‌خوریم»

این رپورتاژ برای ماهنامه ی حزب کارگزران در حالی است که بارها ناظر حضور عوامل نهضت آزادی و فتنه گران و براندازان نظام در آن بوده ایم .

گفتنی است اکنون ماه‌هاست که دستگاه‌های نظارتی هیچ واکنشی در حمایت از قانون و منویات رهبری نسبت به حضور پررنگ و گسترده جریان برانداز و کودتاگران 88 در مطبوعاتی که مجوز فعالیت قانونی دارند نشان نمی‌دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها