کارشناس مسائل خانواده در گفتگو با بسیج:

نهادینه نشدن ارزش خانواده مهمترین عامل قلیانی شدن دختران

کد خبر: ۸۵۰۱۰۳۲
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵

فاطمه محمد بیگی مسئول کارگروه بانوان سازمان بسیج جامعه پزشکی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری بسیج با بیان اینکه مهم ترین علت قلیانی شدن دختران ایرانی نهادینه نکردن ارزش بنیان خانواده است عنوان کرد: دختران ما سال های جوانی خود را که اوج نیروی جسمانی و ذهنی است بجای اینکه صرف تشکیل خانواده کنند به کارهای بیهوده می پردازند؛ وقتی دختران ما خانواده تشکیل نمی دهند برای گذران لحظات خود به دنبال راه حل ها و تفریحات خارج از سیستم خانواده سوق داده می شوند که نمونه بارز آن قلیان کشیدن است.

محمد بیگی اعلام کرد: هر پک قلیان برابر با هشتاد پک سیگار است و از جمله تاثیرات منفی قلیان اختلالات عروقی و بارداری بوده که ایجاد مشکلات ذهنی و رشدی برای جنین مادری که قلیانی بوده را به همراه دارد.

وی اظهار داشت: متاسفانه امروزه کمتر در خانواده ها بر ارزش و تکریم همسر بودن و مادر بودن تاکید می شود و خانواده ها همسر بودن و مادر بودن را معادل پذیرش مشقت های فراوان و مخالف با آزادی القا می کنند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی در ادامه افزود: ما راه را گم کرده ایم و دختران ما به بیراهه رفته اند، در جامعه ما سبک زندگی غربی رواج پیدا کرده و دچار از خود بیگانگی فرهنگی شده ایم و خود را شبیه غربی ها کرده ایم در حالی که آنها در این زمینه خود شکست خورده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما در خانواده ها با پدیده ای رو به رو هستیم که چهل سال پیش غرب آن را تجربه کرده؛ در حالی که که هیچ بنیانی در نزد خدا محبوبتر از بنیان خانواده معرفی نشده اما متاسفانه در جامعه ما تعالیم اسلام در مورد تشکیل خانواده و ارزش آن به فراموشی سپرده شده است.

این کارشناس مسائل خانواده در پایان گفت: باید برای دختران از دوره دبیرستان ارزش تشکیل خانواده فرهنگسازی شود و زیر ساختها نیز باید در کشور فراهم شده و به مادر بودن و همسربودن شان داده شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار