کد خبر: ۸۵۰۰۹۲۵
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه

روزنامه اعتماد شماره 3178 ، ضمن گفت‌وگو با عوامل فیلمی که توسط بی بی سی تبلیغ شده بود، این فیلم را بی‌نظیر معرفی کرد!

اعتماد با شهرام شاه حسيني و رعنا آزادي‌ور به بهانه فيلم «خانه دختر» به گفت و گو پرداخت.

این روزنامه نوشت :« مرتضي قصد دارد خانه كوچك‌شان را زيرقيمت بفروشد تا زودتر از محله و نگاه سنگين مردمانش فرار كند؛ اين داستان يك خطي فيلم «خانه دختر» به كارگرداني شهرام شاه‌حسيني است كه به هيچ‌وجه كمكي به ما در فهم داستان و ژانر فيلم نمي‌كند. تنها با گفته‌هاي عوامل است كه مي‌توان پي برد برخلاف داستان يك خطي فيلم، با داستاني زنانه و البته درباره جوانان مواجه هستيم كه تا به حال در سينماي ايران نمونه‌اي نداشته است. »

شهرام شاه حسینی کارگردان فیلم «خانه دختر» ضمن اعلام اینکه فیلمش نقدی به نگاه سنتی خانواده های ایرانی است ، به این روزنامه گفت :« نسلي كه قرار است دختران و پسران جوان را به هم متصل كند به نوعي بازدارنده هستند و تفكري دارند كه همچون يك مانع در سرنوشت امروزي جوانان موثر است. اين سنت كه در بسياري موارد خوب است در مواردي هم جواب عكس مي‌دهد و اتفاقا با افكار به ظاهر بي‌اهميت چيزهاي بسياري را تغيير مي‌دهد. «خانه دختر» راه‌حلي نشان نمي‌دهد چون قرار نيست مقاله باشد يا تبديل به برنامه تلويزيوني يا مستندهاي «شوك» شود بلكه ما تنها اين معضل را بيان مي‌كنيم.»

«خانه دختر» شاه حسینی که روایتی دین‌ستیزانه و فمنیستی دارد توسط بی بی سی فارسی در جمع ده فیلمی که باید دید قرار داده شده است!فیلم شاه حسینی پدیده ی غیرت زدایی از جامعه ی ایرانی! را همراه با تجاور پدر به دختر(!) به صورت غیر مستقیم، در قالب فیلم به تصویر می کشد!

ارسال نظرات