حمید‌رضا سنگری یکی از خصوصیات آثار منذرکاویدن قلمرو‌های ناکاویده است یا به قول حضرت مسیح عبور از قلمروی که رهگذر ندارد، گفت: مرحوم منذر روایت جالبی از اینکه بعد از انقلاب چگونه رنگ پرچم ایران حفظ شد
کد خبر: ۸۵۰۰۸۳۱
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، همایش بیدارگر بصیر به مناسبت سومین سال درگذشت حجت‌الاسلام علی ابوالحسنی (منذر) با حضور حجت‌الاسلام حامدرضا معاونیان، موسی حقانی رئیس مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر، محمدرضا کائینی تاریخ‌پژو و روزنامه‌نگار، محمدحسین رجبی استاد دانشگاه و محمدحسن رجبی استاد دانشگاه، حمیدرضا سنگری استاد دانشگاه و نویسنده برگزار شد.

حمید‌رضا سنگری اظهار داشت:‌ در آثار مرحوم منذر چند ویژگی است که باید در حوزه پررنگ شود نخست ادبیات منذر است.

وی افزود: یکی از خصوصیات آثار ایشان کاویدن قلمرو‌های ناکاویده است یا به قول حضرت مسیح عبور از قلمروی که رهگذر ندارد.

سنگری با بیان اینکه به طور مثال بوسه بر خاک پی حیدر منظری است که استاد منذر باز کرده است، افزود: این منظر بی‌بدیل و بی‌نظیر است و مرحوم منذر محترمانه کتاب و نظرات دیگر را در رابطه با فردوسی نقد کرده است.

وی افزود: نکته دیگری که در آثار منذر بارز است بازنگری آثار توسط خود مرحوم منذر است آن مرحوم متن را می‌نوشت و چند بار می‌خواند تا جایی که ممکن بود متن با نوشته اولیه کاملاً فرق کند. ویژگی دیگر مرحوم منذر هندسه منظم ذهنی اوست. او نقشه روشن برای طرح موضوع داشت و بدون استنثا تمام کتاب‌های منذر گریزی به اباعبدالله الحسین (ع) داشت.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مرحوم منذر عاشورا را به عنوان اسوه طرح کرده است، گفت: اسوه همسان با بصیرت است.

وی به ذکر خاطره‌ای از منذر پرداخت و گفت: منذر صحنه تاریخی را در مجلس خبرگان نقل می‌کند که از دوران نوجوانی در ذهن منذر ماندگار شده است مبنی براینکه یکی از روحانیون شیعی که تبار زرتشتی داشت بعد از انقلاب در مجلس خبرگان سه رنگ ایران نشانه طاغوت است. غوغایی در مجلس برپا کرده بود.

سنگری ادامه داد: ولی نماینده زرتشتی متنی کوتاهی نوشت و در آن مجلس خواند که پرچم سه رنگ اشارت به سه چهره دارد امام حسن، امام حسین و حضرت عباس و این قائله تمام شد و منذر بیان می‌کند با این توضیح آن زرتشتی با سیاست آشنا شدم.

وی ادامه داد: منذر با طرح این بحث نتیجه می‌گیرد که زرتشتی‌ها به خوبی آگاهند عاشورا وحدت ملی و پاسدار تمامیت ارضی است و همین بسیجیان عاشورایی توانستند طی 8 سال جنگ تحمیلی شاخ صدام ایران ستیز را بشکنند.

ارسال نظرات