در پی رایزنی رئیس سازمان دارالقرآن و رئیس جدید مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه نفر اول دومین دوره مسابقات قرآن «تلاوت» به طور مستقیم وارد رقابت‌های کشوری مسابقات قرآن سازمان اوقاف شد.
کد خبر: ۸۵۰۰۸۲۶
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، «حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی» رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به اینکه مسابقات «تلاوت» که توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود از مسابقات قرآن معتبر کشور است، گفت: نظر اعضای ستاد عالی مسابقات قرآن کشور بر این است که با توجه به برگزاری رسمی‌ترین مسابقات قرآن کشور توسط سازمان اوقاف و امورخیریه، مناسب است تا نفرات برتر سایر مسابقات معتبر کشور به مرحله کشوری این مسابقات راه یابند.

حسینی با اشاره به پیگیری رئیس سازمان دارالقرآن الکریم برای حضور قاری برتر مسابقات سراسری «تلاوت» در مرحله کشوری مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امورخیریه از اعزام «مجید نوری» قاری زنجانی کشورمان و دارنده رتبه نخست دومین دوره مسابقات «تلاوت» در رده بالای 16 سال به مسابقات سراسری اوقاف که از فردا در تبریز آغاز می شود، خبر داد.

مسابقات «تلاوت» از 2 سال پیش با رویکردی جدید به رقابت‌های قرآنی آغاز به کار کرد که قاریان شرکت کننده در آن موظف به حفظ آیات و تسلط بر مفاهیم آنها هستند و در رشته حفظ نیز به موضوع تسلط حافظان به مفاهیم قرآن کریم توجه ویژه ای شده است.

سازمان اوقاف نیز امسال رشته «تلاوت از حفظ» قرآن را به سایر رشته‌های مسابقات سراسری قرآن خود افزود، اما به گفته رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف تعداد راه‌یافتگان به مرحله کشوری در این رشته به حدنصاب نرسید.

حسینی همچنین با اشاره به اینکه تمام مسابقات قرآن کشور باید از ستاد عالی مسابقات قرآن کشور، دارای مجوز باشند، گفت: از سال آینده نفرات برتر مسابقات معتبری که از ستاد مجوز اخذ کرده‌اند به مرحله کشوری مسابقات اوقاف راه خواهند یافت.

ارسال نظرات