شب گذشته برگزار شد

جشنواره اروند، برگزیدگانش را معرفی کرد

مراسم اختتامیه پنجاه و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ــ اروند شب گذشته با حضور حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و جمعی از هنرمندان برگزار شد و برگزیدگان این دوره از جشنواره هم جوایز خود را دریافت کردند.
کد خبر: ۸۵۰۰۸۰۶
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، شب گذشته مراسم اختتامیه پنجاه و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ــ اروند با حضور مسئولین سینمایی و فرهنگی کشور، فیلم سازان و هنرمندان 11 استان کشور برگزار شد.

 در این مراسم حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حبیب ایل بیگی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی زم معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور، حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی‌پور امام جمعه آبادان، رضا میرکریمی، محمود کلاری، امیرحسین یوسفی، حمید فرخ‌نژاد دبیرافتخاری جشنواره، مسئولین انجمن سینمای جوانان ایران، مسئولین سازمان منطقه آزاد اروند و هنرمندان و فیلم سازان حاضر در جشنواره حضور داشتند.

در این مراسم که شب گذشته 4 اسفند ماه در محل سینما نفت آبادان برگزار شد علاوه بر تقدیر از چهار تن از چهره‌های شاخص هنری شهر آبادان محمدعلی باشه آهنگر، عبدالحسن برزیده، دانش اقباشاوی، جاسم قضبان‌پور و خانواده شهید بهنام محمدی، برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

لازم به ذکر است به تمامی جوایز نقدی جشنواره مبلغ 23 میلیون ریال از طرف سازمان منطقه آزاد اروند اهدا شده است.

آرای هیئت‌داوران پنجاه و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «اروند»

در بخش پژوهش فیلم مستند از میان 4 کاندید امید شریفی و محسن مقدم برای فیلم «واسونک» از شیراز، محمدباقر حنطوش‌زاده برای فیلم «کنده دیگر دود نمی‌کند» از دزفول،مهدی تنگستانی برای فیلم «15-19» از ریگ،علی شهابی‌نژاد برای فیلم «جاده مرگ» از آبادان :

دیپلم افتخار و مبلغ 13 میلیون ریال اهدا شد به محمدباقر حنطوش‌زاده برای فیلم «کنده دیگر دود نمی‌کند» از دزفول، دیپلم افتخار و مبلغ 13 میلیون ریال اهدا شد به علی شهابی‌نژاد و خانم فاطمه یعقوبیان برای فیلم «جاده مرگ» از آبادان، تندیس جشنواره و مبلغ 23 میلیون ریال به امید شریفی و محسن مقدم برای فیلم «واسونک» از شیراز اهدا شد.

در بخش فیلم‌نامه از میان 5 کاندید حسین حسنی‌زاده بر اساس طرحی از مهدی نوری برای فیلم «هدیه تولد برای سارا» از کرج، مهدی یوسفعلی برای فیلم «چهارراه دوم» از قم، رقیه توکلی برای فیلم «صبا» از یزد، نجیبه حقانی برای فیلم «اندوه» از اصفهان، فریبرز آهنین و مجید شیدا برای فیلم «وقتی صنم گریست» از یزد:

دیپلم افتخار و مبلغ 13 میلیون ریال اهدا شد به مهدی یوسفعلی برای فیلم «چهارراه دوم» از قم و تندیس جشنواره و مبلغ 23 میلیون ریال به فریبرز آهنین و مجید شیدا برای فیلم «وقتی صنم گریست» از یزد اهدا شد.


در بخش تصویربرداری از میان 6 کاندید رضا تیموری برای فیلم «او» از اهواز،آیین ایرانی برای فیلم «رنگان 99» از بوشهر،روزبه رایگا برای فیلم «صبا» از یزد، کیوان محسنی برای فیلم داستانی «ساعت شش» و فیلم مستند «کایه» از گراش، ایمان صالحی برای فیلم «وقتی صنم گریست» از یزد، عماد سلمانیان. محسن اعتمادی فر برای فیلم «رنگ آب» از آبادان، ضمن تقدیر از عماد سلمانیان و محسن اعتمادی فر برای فیلم «به رنگ آب»

تندیس جشنواره و مبلغ 23 میلیون ریال اهدا شد به رضا تیموری برای فیلم «او» از اهواز اهدا شد.

در بخش تدوین از میان 5 کاندید محمد قنبری برای فیلم «بازی ناتمام محمد» از اصفهان،کیوان محسنی برای فیلم «ساعت شش و کایه» از گراش،حسین حسنی‌زاده برای فیلم «هدیه تولد برای سارا» از کرج، احسان محمدی برای فیلم «دیروز را بکش» از اصفهان، ابراهیم شمس برای فیلم «رویای حنایی» از اصفهان،

تندیس جشنواره و مبلغ 23 میلیون ریال به کیوان محسنی برای تدوین فیلم‌های «ساعت شش و کایه» از گراش اهدا شد.

در بخش صدا از میان 5 کاندید علیرضا شیرالی برای فیلم «او» از اهواز، محمدمهدی زرین‌پور و حسام موسوی برای فیلم «رنگان 99» از بوشهر، مجتبی حبیب الهی برای فیلم «هروله» از اصفهان،حسن شبانکاره برای فیلم «بازی ناتمام محمد» از اصفهان، کیوان محسنی و محمدرضا آرمان مهر برای فیلم «ساعت شش» از گراش

لوح تقدیر و مبلغ 13 میلیون ریال اهدا شد به علیرضا شیرالی برای صدابرداری فیلم «او» از اهواز و تندیس جشنواره و مبلغ 23 میلیون ریال به حسن شبانکاره برای صداگذاری فیلم «بازی ناتمام محمد» از اصفهان اهدا شد.

در بخش جان‌بخشی در آثار پویانمایی جایزه داده نشد.

در بخش بهترین فیلم پویانماییدیپلم افتخار و مبلغ 13 میلیون ریال اهدا شد به مهلا ماشا اله‌زاده برای فیلم «اگرم کرم نبود...» از کاشان، دیپلم افتخار و مبلغ 13 میلیون ریال  اهدا شد به امیر هوشنگ معین برای فیلم «تار و پود» از اصفهان، دیپلم افتخار و مبلغ 13. 000. 000 ریال اهدا شد به حمید جمالی برای فیلم «پرواز 655» از بوشهر.

در بخش بهترین فیلم مستند  از میان 5 کاندید، محسن علیدادی برای فیلم «دغدغه یک زوج کهنسال» از نجف آباد، فاطمه طوسی برای فیلم «می‌لا دو» از اهواز،سید مهدی موسوی برای فیلم «زخم» از اصفهان، کیوان محسنی برای فیلم «کایه» از گراش، امید شریفی- محسن مقدم برای فیلم «واسونک» از شیراز،دیپلم افتخار و مبلغ 13 میلیون ریال اهدا شد به سید مهدی موسوی برای فیلم «زخم» از اصفهان و تندیس جشنواره و مبلغ 28 میلیون ریال به فاطمه طوسی برای فیلم «می‌لا دو» از اهواز اهدا شد.

در بخش بهترین فیلم تجربی از میان 3 کاندید، احسان محمدی برای فیلم «دیروز را بکش» از اصفهان، حامد بقائیان برای فیلم «لحظه قطعی» از یزد،احسان شادمانی برای فیلم «پانچ» از شیراز

تندیس جشنواره و مبلغ 28 میلیون ریال به حامد بقائیان برای فیلم «لحظه قطعی» از یزد اهدا شد.


در بخش بهترین فیلم داستانی از میان 7 کاندید،نجیبه حقانی برای فیلم «اندوه» از اصفهان، علی حیاتی برای فیلم «او» از اهواز، تی یام یابنده برای فیلم «رنگان 99» از بوشهر،غلامحسین محمد حسنی‌زاده برای فیلم «هدیه تولد برای سارا» از کرج،رقیه توکلی برای فیلم «صبا» از یزد، کیوان محسنی برای فیلم «ساعت شش» از گراش
مجید شیدا و فریبرز آهنین برای فیلم «وقتی صنم گریست» از یزد.

دیپلم افتخار و 13 میلیون ریال اهدا شد به رقیه توکلی برای فیلم «صبا» از یزد، دیپلم افتخار و مبلغ 13 میلیون ریال به نجیبه حقانی برای فیلم «اندوه» از اصفهان اهدا شد.

دیپلم افتخار و مبلغ 13 میلیون ریال اهدا شد به غلامحسین محمدحسنی‌زاده برای فیلم «هدیه تولد برای سارا» از کرج، تندیس جشنواره و مبلغ 33 میلیون ریال ریال  به مجید شیدا و فریبرز آهنین برای فیلم «وقتی صنم گریست» از یزد اهدا شد.

در بخش استعداد جوان،تندیس جشنواره و مبلغ 18. 000. 000 ریال اهدا شد به علی حسین‌زاده و سجاد قربانی برای فیلم «رویای حنایی» از اصفهان جایزه بزرگ جشنواره

دیپلم افتخار و مبلغ 23 میلیون ریال اهدا شد به کیوان محسنی برای فیلم «ساعت شش» از گراش، دیپلم افتخار و مبلغ 23 میلیون ریال به تی یام یابنده برای فیلم «رنگان 99» از بوشهر اهدا شد.

دیپلم افتخار و مبلغ 23 میلیون ریال اهدا شد به علی حیاتی برای فیلم «او» از اهواز،

جایزه ویژه بهترین فیلم از نگاه فیلم سازان، دیپلم افتخار و مبلغ 23 میلیون ریال به سعید نجاتی برای فیلم «بی‌بی» از آبادان اهدا شد.

جایزه ویژه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران دیپلم افتخار و مبلغ 23 میلیون ریال ریال اهدا شد به سعید نجاتی برای فیلم «بی‌بی» از آبادان گفتنی است سعید نجاتی مبلغ 20 میلیون ریال از جایزه خود را برای تجهیز انجمن سینمای جوانان دفتر آبادان اختصاص داد و همینطور مبلغ 20میلیون ریال دیگر را به تمامی عوامل فیلم خود تقدیم کرد. از سوی سازمان منتطقه آزاد اروند نیز مبلغ 5میلیون ریال برای هر کدام از بازیگران خردسال فیلم اهدا شد.

بخش فیلمنامه لوح تقدیر و مبلغ 5 میلیون ریال  اهدا شد به معصومه قوامی برای فیلمنامه «زخم بر انگشت کوچک او» از اصفهان، لوح تقدیر و مبلغ 5میلیون ریال اهدا شد به مهدی ابراهیمی برای فیلنامه اقتباسی «راهی» از سده، لوح تقدیر و مبلغ 10میلیون ریال به عنوان نفر سوم اهدا شد به احسان مرادی برای فیلمنامه «جایی دیگر» از قم ، دیپلم افتخار و مبلغ 12 میلیون ریال به عنوان نفر دوم اهدا شد به دنیا ملکی برای فیلمنامه «صدایم کن» از قم، تندیس جشنواره و مبلغ 15میلیون ریال به عنوان نفر اول اهدا شد به الهام معروفی برای فیلمنامه «فیلمنامه 330 سی سی خاطره» از آبادان

در بخش فیلم نامه اقتباسی هیج جایزه‌ای اهدا نشد.

بخش عکس لوح تقدیر و مبلغ 3 میلیون ریال به غلامرضا یزدانی از شیراز اهدا شد.لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال اهدا شد به کوروش سنایی برای عکس «آبادان 71 آبادان 91» از آبادان، لوح تقدیر و مبلغ شش میلیون ریال به عنوان نفر سوم اهدا شد به محمدرضا مؤمنی برای عکس «موازی» از اصفهان، دیپلم افتخار و مبلغ 8 میلیون ریال به عنوان نفر دوم اهدا شد به اصغر بشارتی برای عکس «نگاه» از قشم و تندیس جشنواره و مبلغ 10 میلیون ریال به عنوان نفر اول به مصطفی غلام‌نژاد از اهواز اهدا شد.

در بخش مجموعه عکس هیج جایزه‌ای اهدا نشد.

ارسال نظرات