مراسم چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد مشفق کاشانی جمعه از سوی خانواده این شاعر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۰۷۹۶
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، استاد مشفق کاشانی روز 28 دی ماه در پی حمله قلبی در بیمارستان دار فانی را وداع گفت و در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

مشفق کاشانی در همسایگی مهرداد اوستا، مجتبی مینوی، سپیده کاشانی، صفا لاهوتی و احمد زارعی آرام گرفت.

به گزارش فارس مراسم چهلمین روز درگذشت این شاعر از سوی خانواده برگزار خواهد شد و قرار است روز جمعه هشتم اسفند ماه در منزل این شاعران مجلس ترحیم برپا شود.

در پی درگذشت این شاعر حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت شاعر برجسته آقای مشفق کاشانی را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت شاعر غزلسرای برجسته جناب آقای مشفق‌کاشانی رحمة الله علیه را به خاندان مکرم ایشان و به خانواده‌ی شعر و ادب کشور و همه‌ی شاگردان و علاقمندان این استاد فرزانه تسلیت عرض می‌کنم. بجز شعر شیوا و دلنشین، اخلاق و شخصیت انسانی و تعهد به آرمانهای انقلاب نیز از جمله‌ی ویژگی‌هائی بود که اینجانب را در مدت بیش از سی سال آشنائی نزدیک با این انسان مؤمن و آراسته، به وی علاقمند می‌ساخت. رحمت و مغفرت الهی بر روان او.

این گزارش اضافه می‌کند؛ عباس کی‌منش ملقب به مشفق کاشانی متولد 1304 شهر کاشان بود. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همین شهر به پایان رساند. از استاد مشفق کاشانی دهها مجموعه شعر منتشر شده است.

چندی پیش، مراسم بزرگداشت وی در مؤسسه اوج برگزار شد.

ارسال نظرات