مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 80 درصد کوچ عشایر کهگیلویه و بویراحمد به صورت صنعتی انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۰۵۵۷
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج مجید علی‌پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جامعه عشایری جامعه‌ای بی‌ادعا هستند، اظهار کرد: عشایر با داشتن جمعیت 70 هزار و 762 نفر حدود 12 درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد را تشکیل می‌دهد که در کشور رتبه دهم و به نسبت جمعیت رتبه اول عشایر را در اختیار داریم.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد جامعه عشایری را بعد از صنعت نفت از تاثیرگذارترین جوامع در اقتصاد کشور دانست و بیان کرد: عشایر این استان بالغ بر 54 درصد تولیدات گوشتی و دامی استان را تامین می‌کنند و سالانه بیش از 10 هزار مترمربع انواع صنایعدستی گلیم، گبه و جاجیم تولید می‌کند که این صنایع یا در خود استان عرضه می‌شودو یا به تهران صادر می‌شوند.

علی پور عنوان کرد: برای ارائه خدمات بهتر به جامعه عشایری و همچنین خارج شدن آنها از تولیدات تک محصولی در تلاش برای پرورش زنبور عسل، ساماندهی تولیدات گیاهان دارویی و افزایش طرح دو قلو و چند قلوزایی هستیم تا بتوانیم با این کار به افزایش درآمد عشایر کمک کنیم.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تمام محصولات عشایر اعم از گوشت و روغن به صورت ارگانیک به دست می‌آید خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر کوچ عشایر از حالت سنتی به سمت صنعتی رفته و حدود 80 درصد کوچ عشایر کهگیلویه و بویراحمد به صورت صنعتی انجام می‌شود.

ارسال نظرات