خبرهای داغ:
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره)کشور با اشاره به ایجاد سالانه ۲۰۰ هزار شغل در کشور، گفت: توزیع مستمری بین مددجویان و نیازمندان طرح درستی نیست.
کد خبر: ۸۵۰۰۵۴۸
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید علی هاشمی، قائم مقام کمیته امداد کشور در مراسم افتتاح نمایشگاه فروش نوروزی مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی که امروز در محل بازار روز امام رضا(ع) انجام گرفت، مهم ترین هدف این نهاد را توانمند سازی مددجویان اعلام کرد و افزود: در همین راستا تمامی برنامه ها و اولویت های این نهاد را این هدف تشکیل می دهد.

 

وی با اشاره  به معرفی کمیته امداد در سطح کشور به عنوان دستگاه برتر در ایجاد مشاغل خانگی، خاطرنشان کرد: این در حالی است که با وجود تمام محدودیت ها، دولت اعتبارات و تسهیلات خوبی را در اختیار این نهاد قرار می دهد تا برای نیازمندان اشتغال ایجاد شود.

 

هاشمی با تاکید بر اینکه توزیع مستمری بین مددجویان و نیازمندان طرح درستی نیست، تصریح کرد: در حال حاضر سیاست این نهاد حمایتی ارائه مستمری به مددجویان نیست و خودکفایی و ایجاد شغل بین نیازمندان موردنظر است چرا که عقیده داریم دادن مستمری به افراد، جامعه را دچار آسیب خواهد کرد.

 

وی متذکر شد: بر این اساس به جزء افراد معلول و از کار افتاده، مددجویان باید برای کسب درآمد فعالیت داشته باشند.


قائم مقام کمیته امداد کشور با بیان اینکه این نهاد سالانه 200 هزار شغل برای نیازمندان سطح کشور ایجاد می کند، یادآور شد: همچنین با اجرای طرح های مختلف خود اشتغالی سالانه 200 هزار خانوار نیز خودکفا و از زیر پوشش حمایت خارج می شوند.


وی با تاکید بر افزایش تولیدات داخلی با حمایت از اشتغال مددجویان، اظهار داشت: برخی از مددجویان با اجرای طرح های مختلف هم اکنون با تولید کننده های بزرگ نیز رقابت می کنند.

 

امان الله حسین پور، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی نیز در این مراسم از توزیع 35 هزار کارت خرید بین خانواده های زیر پوشش این نهاد در آستانه سال نو خبر داد.


وی افزود: مبلغ هر کدام از این کارت ها 500 هزار ریال است که از محل کمک های نیکوکاران و منابع داخلی این نهاد تهیه شده است.

 

حسین پور با تاکید بر تلاش برای افزایش این کمک ها، تصریح کرد: مددکاران این نهاد با مراجعه به درب منازل این کارت ها را توزیع می کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی  افزود: مددجویان کمیته امداد از ابتدای اسفندماه می توانند با مراجعه به نمایشگاه فروش نوروزی مددجویان کمیته امداد اقدام به خرید مایحتاج خود با تخفیفات ویژه کنند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها