مسئول بسيج سازندگي سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسيج سازندگي استان با راه اندازي 600کارگاه توليدي اقتصاد مقاومتي در سال جاري توانسته 1450 نفر را به صورت مستقيم به اشتغال پايدار برساند.
کد خبر: ۸۵۰۰۵۲۶
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج سرهنگ رضا رنجبر، مسئول بسيج سازندگي سپاه فتح استان در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه در محل اين سازمان در یاسوج اظهار داشت: ضمن بيان گزارش كامل از اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتي و همچنين اهداف اين سازمان در سال جاري از طرح هاي افتتاح شده و در شرف افتتاح اين سازمان ارائه كرد.

مسئول بسيج سازندگي سپاه فتح استان اظهار كرد: اين سازمان در سال 93 توانسته 600 کارگاه توليدي در زمينه هاي مختلف اقتصاد مقاومتي راه اندازي كند كه از اين کارگاه ها شامل دامداري، مرغ بومي، زنبورداري، پرورش قارچ، زعفران ، پرورش ماهي، كود ورمي كمپوست، صنايع دستي، صنايع تبديلي، گلخانه، خوداشتغالي می باشند.

سرهنگ رنجبر از راه اندازي ستاد عالي اقتصاد مقاومتي به رياست استاندارد و جانشيني معاون برنامه ريزي استان و دبيري سازمان بسيج سازندگي در سطح استان خبر داد، تصريح كرد: اين ستاد مشكل از ادارات جهاد كشاورزي جهت همكاري در مباحث توليدات كشاورزي و دامي در سطح استان، صنعت و معدن در مباحث توليد و صادرات محصولات، كار و امور اجتماعي در بحث اشتغال زايي طرح هاي اقتصادي و همچنين آموزش پروش و دانشگاه هاي سطح استان در برنامه هاي اردوهاي جهادي و هجرت است.

مسئول بسيج سازندگي سپاه فتح استان با بیان اینکه این طرح ها از مهاجرت بی رویه روستائیان به حاشیه شهرها جلوگیری کرده است، اظهار کرد: این تسهیلات در قالب عقود اسلامی و قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت شده است.

وي در پایان بیان داشت و گفت : با توجه به راه اندازي اين واحد ها تعداد 1450 جوان جوياي كار در سطح استان به صورت مستقيم به اشتغال پايدار مشغول شده اند.

ارسال نظرات