با رأی موافق نمایندگان مجلس؛

ارجاع تبصره‌ تقویت بنیه دفاعی به کمیسیون تلفیق

نمایندگان مجلس تبصره‌ای که در مورد سپرده‌گذاری دو میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در یکی از بانک‌های عامل دولتی برای تقویت بنیه دفاعی را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ارجاع دادند.
کد خبر: ۸۵۰۰۴۸۸
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان بررسی لایحه بودجه سال 1394 را ادامه دادند. بهارستان نشینان در ابتدای این جلسه با اجرای تبصره الحاقی 10 ماده واحده به کمیسیون تلفیق موافقت کردند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این تبصره که در مورد تقویت بنیه دفاعی و امنیتی کشور بود، گفت: این تبصره تنها سر و صدا دارد و چیزی گیر بنیه دفاعی نمی‌آید بنابراین بهتر است به کمیسیون تلفیق ارجاع دهیم تا در آنجا مورد بررسی قرار گیرد.

در تبصره الحاقی 10 آمده بود، مبلغ دو میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی نزد یکی از بانک‌های عامل دولتی با تشخیص رئیس ستادکل نیروهای مسلح جهت تقویت بنیه دفاعی-امنیتی سپرده‌گذاری می ‌شود تا حداقل معادل سقف مذکور تسهیلات ارزی در اختیار نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات قرار گیرد. نیروهای مسلح استفاده‌کننده از تسهیلات مذکور و وزارت اطلاعات موظفند در مدت زمانی که هیئت امنای صندوق مشخص کنند از محل تولیدات و خدمات صادراتی نسبت به بازپرداخت آن اقدام کنند.

بنابراین با تشخیص رئیس مجلس و موافقت وکلای ملت، تبصره جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع داده شد.

 نمایندگان در ابتدای جلسه علنی ایرادات شورای نگهبان به طرح الحاق مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را مورد بررسی قراردادند که در جریان این بررسی، علی لاریجانی طی سخنانی خطاب به نمایندگانی که خواستار توجه به بودجه بنیه دفاعی در این طرح بودند، گفت: اگر بخواهیم روی این بحث در این طرح اصرار کنیم کل بودجه متوقف می‌شود همچنین بنده خودم به مسئله دفاعی توجه دارم و در بودجه از راه‌های دیگری این مسئله را حل خواهیم کرد.

ارسال نظرات