راشاتودی خبر داد:

بازبینی پرونده ایران در آژانس درپی افشای دروغ پردازی‌های سیا

کارشکنی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و اقدامات آن علیه جمهوری اسلامی، موجب شده تا آژانس بین المللی انرژی اتمی از احتمال بازبینی پرونده فعالیت هسته ای ایران سخن بگوید.
کد خبر: ۸۵۰۰۱۷۵
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج و به نقل از راشاتودی، ادعای سازمان سیا مبنی بر ارئه طرح های ابتدایی ساخت بمب هسته ای به ایران موجب شده تا احتمال بازبینی پرونده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی قوت بگیرد.

به نوشته راشاتودی، هدف سازمان سیا از این کار کمک به ایران نبوده بلکه آمریکا قصد داشته با ارائه اطلاعات غلط وقت و انرژی ایران را در این مسیر به هدر دهد.  

جزئیات این اقدام سازمان سیا مربوط به سال ۲۰۰۰ میلادی است که در جریان رسیدگی به یک پرونده قضایی که «جفری استرلینگ» در آن حضور داشته افشا شده است. استرلینگ از ماموران سابق سازمان سیا است که متهم به درز اطلاعات عملیات های محرمانه سازمان سیا علیه ایران شده است. 

بر اساس تلگرافی متعلق به می ۱۹۹۷ که به دادگاه ارائه شده هدف [عملیات سازمان سیا] قرار دادن مقادیر زیادی اطلاعات ساختگی در برنامه هسته‌ای تسلیحاتی ایران بود تا آنها وارد مسیری بی‌ سرانجام شده و پول و زمان‌شان هدر رود.

این مسئله با فعالیت‌ های بازرسی آژانس نیز در ارتباط است زیرا برخی از تردید‌های این سازمان درباره برنامه هسته‌ای ایران بر اساس اطلاعات قدیمی هستند که توسط سازمان‌های اطلاعاتی ارائه شده‌اند. 

یکی از سخنگویان آژانس اعلام کرده است که این سازمان در حال ارزیابی جامع اطلاعاتی است که دریافت داشته است. سازمان سیا هنوز واکنشی به این گزارش‌ها نشان نداده است.

ارسال نظرات