خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه اگر امثال شهید وزوایی امروز بودند مقابل علوم انسانی غرب می‌ایستادند گفت: دانشجویان علوم انسانی اسلامی را مطالبه کنند.
کد خبر: ۸۵۰۰۱۶۶
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست 3 هزار نفری مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور که در مصلی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، گفت: رسالت بسیج دانشجویی امروز این نیست که هر کاری که دیگران در دوره‌های قبل انجام دادند، انجام دهد. بلکه باید به دنبال نقش و وظیفه خود در شرایط زمانی و مکانی امروز باشد.

وی افزود: بسیجیان امروز باید فرزند زمان خود باشند و افق را جهانی ببینند و محدود به جهان خود نباشند.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: امروز مجاهدان انقلاب در همه جا ایستاده‌اند و پشت فنس‌های پایگاه‌های خود در مقابل آمریکا قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به مشکلات و معضلات امروز کشورمان، گفت: جامعه ما امروز جوانان بیکار و معتاد دارد، لذا چنین جامعه‌ای نمی‌تواند نقش الگودهی خود را به درستی ایفا کند. موادمخدر توطئه دشمنان نظام اسلامی برای جلوگیری از پیشرفت ایران است، چرا که می‌دانند نمی‌توانند ملت ما را از حرکت خود متوقف کنند.

وی با اشاره به نقش بسیج در این زمینه، گفت: رسالت ما در بسیج کمک کردن به حل چنین مشکلات و معضلاتی است و برای آن باید وارد میدان شویم.

سردار نقدی تاکید کرد: باید نحوه مدیریت و سامانه مدیریت کشور را براساس اسلام تنظیم کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز اگر شهیدان وزوایی و متوسلیان حضور داشتند به جای بالا رفتن از سفارت، مقابل علوم انسانی غرب می‌ایستادند، لذا باید مطالبه‌گری‌مان اسلامی کردن علوم انسانی باشد و در این زمینه به دنبال رفع موانع باشیم.

وی ادامه داد: مطالبه دانشجویان ما نباید همواره سیاسی باشد، بلکه باید در حوزه‌های علوم انسانی، اجتماعی و سایر حوزه‌ها نیز مطالبه‌گری‌هایی را از دانشجویان ببینیم و سوال کنند چرا نفت را به شکل خام می‌فروشیم و برای مطالبه‌گری وارد مصداق‌ها شوند.

سردار نقدی به سوالات اعضای بسیج دانشجویی حاضر در این نشست پاسخ داد و در خصوص سوالی درباره تذکر دادن به وزیر امورخارجه، گفت: سوال و تذکر کار مجلس است. ما حرف‌مان را قبلا زده‌ایم که باید قوی‌تر از این عمل شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در چند وقت اخیر تمرکز ما روی مذاکره با 1+5 بوده و از ظرفیت‌های سایر کشورها غافل شده‌ایم، در حالی که ندیدن این ظرفیت‌ها خلاف اصول دیپلماسی است.

وی با بیان اینکه یکی از اصول دیپلماسی ابتکار عمل است، یادآور شد: اینکه طرف مقابل ما هر چه بگوید‌، اینکه چگونه راه برویم و از کجا راه برویم، غلط است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: نباید خودمان را تضعیف کنیم و بگوییم با یک موشک می‌توانند سیستم دفاعی ما را فلج کنند. این حرف‌ها غلط است.

سردار نقدی تاکید کرد: بسیج هر جا بداند کار خراب شده، حرفش را می‌زند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص عملکرد دانشگاه‌ها و سیستم‌ خروجی دانشجویان از دانشگاه‌ها، گفت: بیش از 70 درصد دانشگاه‌های ما باید علمی کاربردی شود، یعنی وقتی دانشجویی از دانشگاه‌ خارج می‌شود حرفه و فن آموخته باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بسیج در خصوص ازدواج و الگوسازی آن چه کرده؟ گفت: در ازدواج بیش از هر چیزی باید فرهنگ نادرست آن اصلاح شود. اینکه عادات نادرستی که اکنون وجود دارد توسط خود جوانان برطرف شود و روش‌های ساده جایگزین آن شود.

سردار نقدی در پاسخ به سوالی در خصوص مواضع سردار کمالی درباره سربازی، گفت: هر کسی در حوزه مسئولیت و موقعیت خود قطعا چارچوب و مسائلی را پیش روی خود دارد که شاید موانعی نسبت به مسائل شخصی آن باشد، لذا شما بسیجیان باید هر جا احساس کردید می‌توانید انتقاد کنید انتقاد کنید و نسبت به من هم انتقاد و نقد داشته باشید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص انتقادات دانشجویان از سرعت پایین اینترنت پایگاه‌های دانشجویی، گفت: ما باید بتوانیم در کشورمان شبکه ملی اطلاعات، اطلاعاتی جدا از شبکه اینترنتی دنیا ایجاد کنیم تا مدیریت آن را بیگانه بر عهده نگیرد. موتور جستجویی که چند روز پیش رونمایی شد محصول کار بسیج بود و امیدواریم بتوانیم شبکه اطلاعات ملی را ایجاد کنیم و از آن بهره‌مند شویم.

وی در پاسخ به مطالبه جمعی دیگر از دانشجویان در خصوص دیدار با رهبر انقلاب، گفت: حضرت آقا رهبر جهان اسلام هستند. نباید برای ایشان محدودیت ایجاد کنیم، بلکه باید اجازه دهیم در سر فرصت و زمانی که فرصت این مسئله تحقق می‌یابد این دیدار محقق شود.

سردار نقدی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات بسیج در زمینه اقتصاد مقاومتی، گفت: ما راهکارهایی برای این مسئله تعیین کردیم و به دولت هم پیشنهاد دادیم، البته به دولت قبل پیشنهاد دادیم که دولت پای کار نیامد همین پیشنهاد را به شکل پخته‌تر به دولت فعلی ارائه کردیم، اما آنها هنوز تشخیص ندادند که می‌توانند از کمک بسیج استفاده کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص اینکه همه می‌دانند آمریکا غیرقابل اعتماد است، گفت: این مسئله را همه باید بفهمند و انشاءالله همه با هم این مسیر را ادامه خواهیم داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها