خبرهای داغ:
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم اقتصادی با صدور بیانیه‌ای به بانک مرکزی پیشنهاد داد که "برای خارج شدن از تحریم بانکی پیمان پولی بین ایران و کشورهای طرف تجاری منعقد کند."
کد خبر: ۸۵۰۰۱۰۸
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم اقتصادی با صدور بیانیه‌ای خواستار عقد پیمان پولی بین ایران و کشورهای طرف تجاری برای خروج از تحریم بانکی شد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

مدیران و مسئولین محترم بانک مرکزی

پس از برگزاری همایش‌ها و همچنین صدور بیانیه‌های مختلف در مورد استفاده از پیمان پولی دوجانبه از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله دانشگاه‌های تبریز، صنعتی‌شریف، علم‌وصنعت و انجمن اسلامی دانشگاه اصفهان، حال بسیج دانشجویی دانشگاه تخصصی علوم اقتصادی وظیفه خود می‌داند که به دولت این تذکر را بدهد که به جای واگذاری امتیازات اضافی برای برداشته شدن تحریم‌های بانکی و نشستن بر سر میزِ مذاکراتِ زیاده‌خواهانه‌ غربی به دنبال راهکاری برای حل مشکل اساسیِ تحریم بانکی کشور در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری باشد، چرا که یکی از 2 ستون اصلی تحریم‌ها، تحریم بانکی و ستون دیگر، تحریم نفتی است.

با توجه به نظر اکثریت جامعه دانشجویی و علمی کشور و گزارش مرکز پژوهش‌­های مجلس، انعقاد پیمان پولی دوجانبه با کشورهای طرفِ تجاریِ ایران از جمله چین، روسیه، عراق، امارات، ژاپن، هند، کره و ...، می‌تواند بیش از نیمی از مشکلاتِ ناشی از تحریم بانکی کشور را برطرف سازد و بدین ترتیب دیگر نیازی به واگذاری امتیاز به کشورهای غربی در این مورد نخواهد بود.

لازم به یادآوری است که پس از گذشت فقط چند ماه بعد از تحریم‌ها علیه کشور روسیه، بانک مرکزی این کشور، 3 پیمان پولی دوجانبه را به نتیجه رساند ولی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بعد از گذشت بیش از 3 سال از اعمال تحریم‌های بانکی و نیز، درخواست بالای تجار، دانشجویان و جامعه علمی کشور، هنوز پیمانی را تنظیم نکرده است! 

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم اقتصادی در ضمن این بیانیه، خواستار پیگیری فوری پیمان‌های پولی دوجانبه با کشورهای نامبرده می‌باشد و هرگونه کارشکنی و از دست دادن فرصت را برنمی‌تابد.

امیدواریم این‌بار مسئولین محترم، صدای جامعه دانشجویی و علمی کشور،که هدفشان صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌باشد را به موقع بشنوند و مورد عمل قرار دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها