خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه گفت: با اتکا به دانش پژوهشگران داخلی می‌توانیم این مواد را در داخل تولید کرده و به ثروت کشور اضافه کنیم.
کد خبر: ۸۵۰۰۰۹۸
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر مردم تبریز با ایشان بر موضوع قطع وابستگی بودجه به نفت، جلوگیری از خام فروشی و اهتمام بر اخذ مالیات تاکید داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: قطع وابستگی بودجه به نفت از ابتدای انقلاب اسلامی مطرح بوده است و امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی این موضوع مهم را تذکر داده‌اند.

آیت‌الله علما خاطرنشان کرد: قطع رابطه و وابستگی بودجه کشور به نفت به تدبیر دولت و مجلس وابسته است تا فروش نفت به‌جای تامین هزینه‌های جاری کشور و خرج شدن در راه تهیه ارزاق عمومی در کارهای زیربنایی هزینه شود.

خطیب جمعه کرمانشاه جلوگیری از خام فروشی نفت را یکی دیگر از موضوعات تذکر داده شده توسط مقام معظم رهبری بیان و اظهار کرد: در دنیای امروز بسیاری از مواد مصرفی زندگی از فرآورده‌های نفتی همچون پلاستیک تهیه می‌شوند.

آیت‌الله علما وجود بیش از پنج هزار فرآورده نفتی را دلیل موکدی بر عدم خام فروشی نفت بیان و خاطرنشان کرد: با اتکا به دانش پژوهشگران داخلی می‌توانیم این مواد را در داخل تولید کرده و به ثروت کشور اضافه کنیم.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر یک ششم زمان شاه نفت خام فروخته می‌شود، گفت: خام فروشی نفت میراث زمان طاغوت است ولی در حال حاضر نفت بسیاری صرفه‌جویی شده و از خام فروشی آن جلوگیری می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: دولت و مجلس موظف هستند اقتصاد کشور را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که تکان‌های دنیا بر آن تاثیر نداشته باشد تا با تقویت اقتصاد داخلی، آمریکا و اروپا اجازه تحریم ایران را به خود ندهند.

امام جمعه کرمانشاه مالیات از تجار، تولیدکنندگان و غیره را موضوع دیگر موردنظر مقام معظم رهبری بیان کرد و افزود: پرداخت مالیات یک فریضه است که با اجرای عدالت در کسب مالیات همگان در این امر شرکت خواهند کرد.

آیت‌الله علما با بیان اینکه عدالت در اجرای طرح مالیات بسیار مهم است، گفت: در کسب مالیات اینگونه نباشد که برخی‌ها که باید میلیاردها تومان مالیات بدهند در نظر گرفته نشود ولی به سراغ کسانی برویم که کمترین مالیات‌ها را باید بپردازند.

خطیب جمعه کرمانشاه با تاکید بر استفاده صحیح از درآمدهای مالیاتی در اداره امور کشور، افزود: دولت برای برطرف کردن مشکلات کار می‌کند ولی این میزان کار کفایت نکرده و دولت باید بیشتر از این‌ها تلاش کرده و انرژی خرج کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه خرج گران کشور یکی از مشکلات امروز است، خاطرنشان کرد: هر کاری که انجام می‌گیرد گران است و راه‌ حل این معضل نیز اداره کارها براساس دلسوزی و انجام وظیفه است.

آیت‌الله علما ایران اسلامی را کشوری ثروتمند دانست و افزود: این کشور در میزان ذخایر نفت و گاز و معادن در رتبه‌های برتر جهان قرار دارد که بهره‌برداری از این سرمایه‌های عظیم خدادادی نیازمند مدیریت صحیح است.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: وجود هشتصد هزار هکتار زمین دیم در این استان یکی از ظرفیت‌‌های بالقوه کرمانشاه است که باید با روش‌های آبیاری جدید به زمین آبی تبدیل شوند تا برخی مشکلات منطقه همچون بیکاری برطرف شود.

آیت‌الله علما با اشاره به مناسبت روز روحانیت و دفاع مقدس در یکم اسفند ماه، افزود: در سال 1364 پنجاه نفر از قضات، نمایندگان، شخصیت‌های مذهبی به همراه شهید محلاتی برای بازدید از جبهه‌ها عازم بودند که هواپیمای آن توسط هواپیماهای صدام خبیث ساقط شد و به درجه رفیع شهادت نائل گشتند.

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: امروز در تقویم مصادف است با فتوای معروف میرزای شیرازی در مبارزه با استعمار بریتانیا که با یک خط فتوا کمر انگلستان را در انحصار تنباکو که برای کشور خسارت داشت شکست و از آن زمان این کشور استعمارگر به قدرت اسلام و مرجعیت آگاه شد.

آیت‌الله علما با اشاره به مناسب انفجار حرم مطهر امامین عسکریین(ع) در سوم اسفند ماه، بیان کرد: در هفته آینده مناسبت میلاد حضرت زینب(س) قرار دارد که این حضرت الگویی برای مقاومت در ایمان و ثبات در قدم هستند زیرا در همه فراز و نشیب‌ها ثابت قدم ماندند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها