خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام محمدیان در جمع ۳ هزار نفری مسئولان بسیج دانشجویی:
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به ویژگی‌های تفکر بسیجی گفت: شناسنامه پرافتخار بسیج به شناسنامه‌های دیگران هم اصالت می‌دهد.
کد خبر: ۸۵۰۰۰۰۹
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور صبح امروز با حضور در نشست سه‌هزار نفری مسئولان بسیج دانشجویی که در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، با اشاره به تاریخچه و هویت بسیج، گفت: امروز می‌خواهم درباره شناسنامه بسیج صحبت کنم که نگویند کسانی که شناسنامه ندارند حرف نزنند و انتقاد نکنند.

وی گفت: بسیج شناسنامه بسیار پرافتخاری دارد که می‌تواند به شناسنامه‌های دیگران هم اصالت بخشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه بسیج مجموعه‌ای بی‌ریشه و کم‌هویت نیست، یادآور شد: بسیج ریشه در تاریخ دارد و پرافتخارترین تاریخ را ثبت کرده است. عقبه تاریخ بسیج به خط نورانی علویون برمی‌گردد که از زمان رسول خدا(ص) به پرچم‌داری امیرالمؤمنین(ع) شروع شده و امروز بسیج در ادامه و استمرار همان خط حرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدیان خاطرنشان کرد: علویون پیروان حضرت علی‌بن ابی‌طالب(ع) درخشان‌ترین، زیباترین و پرافتخارترین خط موجود در تاریخ را ثبت کردند و بیشترین هزینه را طرفداران و پویندگان این خط در طول تاریخ متحمل شدند. بیشترین خون در این راه به‌‌روی زمین ریخته شده و بشریت بالاترین بهره را از حرکت این جریان دریافت کرده است.

وی با اشاره به اینکه گذشته بسیجیان ریشه بسیجیان و هویت بسیج به شیعیان امیرالمؤمنین(ع) می‌رسد، افزود: آینده بسیج، آینده روشنی هم دارد که ما معتقدیم روشن‌ترین افق در تاریخ از آن این خط است، آن هم حکومت جهانی و عدالت جهانی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: معتقدیم این خط به‌دست حضرت ولی‌عصر(عج) تحقق خواهد یافت و لذا هم گذشته بسیج روشن است و هم آنچه در آینده آن وجود دارد، روشن جلوه می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به تفکر بسیجی، گفت: در تفکر بسیجی که امروز هویت بسیجی را تعریف می‌کند، برتری با پرچم اسلام است و بسیجیان کسانی هستند که خود را وقف برتری پرچم الهی در جهان کردند تا اثبات کنند کلام خداست که حرف اول و آخر را می‌زند و خواست خداست که در نهایت ماندگار خواهد شد.

وی افزود: تفکر بسیج یعنی همان "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" هر کجا بسیجی حضور داشته باشد آنجا خیمه حضرت اباعبدالله(ع) است و هر زمانی که بسیجی نفس بکشد، عاشوراست. بسیجی هر کجا قرار گیرد نقطه مقابل او باطل است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه بسیجی یعنی اهل بصیرت، سخاوت و اهل استقامت بودن، ادامه داد: تفکر بسیجی یعنی اینکه بسیجی از هیچ جوسازی، تهمت، انگ‌زنی هراس ندارد و میدان را خالی نمی‌کند. گذشت، فداکاری، ایثار و از خود گذشتگی از ویژگی‌های تفکر بسیجی است که امروز در کشور حضور دارد و حضور خود را اثبات می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدیان ادامه داد: تفکر بسیجی یعنی زندگی جهادی و خود را وقف استعدادها و توانایی‌های جامعه برای ادامه راه حق کردن، لذا زندگی بسیجی همان زندگی جهادی است که سرتاسر اخلاص و تکلیف درست جبهه حق و باطل و همراه بودن با مؤمنان است. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها