خبرهای داغ:
محمد گلریز در گفتگو با بسیج:

جشنواره موسیقی فجر، بوی انقلاب و آرمان های آن را نمی دهد

محمد گلریز گفت: متأسفانه طی چندسال اخیر در جشنواره های هنری که به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار می شود هیچ اثری از انقلاب و روحیه استکبار ستیزی وجود ندارد.
کد خبر: ۸۵۰۰۰۰۶
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴

محمد گلریز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با انتقاد از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره موسیقی فجر،‌ اظهار داشت: متأسفانه طی چندسال اخیر در جشنواره های هنری که به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار می شود هیچ اثری از انقلاب و روحیه استکبار ستیزی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کوتاهی نهادها و و سازمان های فرهنگی و هنری علت اصلی بروز این معضل است،‌ افزود: وقتی مسئولان فرهنگی کشور خط و مشی شان کم رنگ شدن آثار انقلابی و ارزشی است،‌ نتیجه اش می شود جشنواره موسیقی فجری که هر نوع اثری در آن وجود دارد جر اثر مرتبط با انقلاب.

این خواننده پیشکسوت موسیقی با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در خصوص فرهنگ کشور،‌ گفت: مقام معظم رهبری تأکیدات فراوانی بر اصلاح فرهنگ های نادرست و ترویج هنر انقلابی داشته اند. ایشان بارها گفته اند که ما تحت شبیخون و هجمه فرهنگی دشمنان انقلاب قرار گرفته ایم و باید با این هجمه ها مقابله کنیم.

گلریز در ادامه اذعان داشت: در شرایطی که رهبر انقلاب به مسئولان بخش فرهنگی کشور اخطار می دهند و از وضع فرهنگ و هنر کشور گله مند هستند،‌ جشنواره هایی با اسم دهه فجر برگزار می شود که تنها مروج فرهنگ های بیگانه است؛ دشمنان نظام برای ترویج فرهنگ های غربی در ایران سرمایه گذاری گسترده ای انجام داده اند و مسئولان ما همچنان خواب هستند.

وی دهه فجر را فرصتی مناسب برای تبلیغ آرمان های انقلاب از دریچه هنر دانست و تصریح کرد: ما از مسئولان بخش فرهنگی کشور درخواست داریم که حداقل در این دهه مبارک از اجرای آثار ضدارزشی جلوگیری کرده و به انجام کارهای انقلابی و ارزشی بپردازند. باید تدابیری اندیشیده شود که در دهه فجر هنر کشور ما بوی انقلاب دهد.

این هنرمند انقلابی ادامه داد: باید آثاری اجر شوند که مردم به یاد رشادت های رزمندگان و شهدای انقلابی بیفتند. انقلاب اسلامی ابعاد گسترده ای داشت که جا دارد در بخش هنر به آن ها پرداخته شود. مسئولان با تشویق هنرمندان جوان می توانند تحول بزرگی در هنر انقلابی ایجاد کنند.

وی در پایان خواستار سرمایه گذاری در بخش هنر ارزشی شد و اظهار داشت: سازمان بسیج مستضعفین به عنوان یک نهاد حافظ انقلاب می تواند با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارد در زمینه حمایت از آثار هنری انقلابی نقش بسزایی داشته باشد و من امیدوارم که رویه کمرنگ شدن آرمان های انقلاب در بخش هنر کشور هرچه زودتر متوقف شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها